استانی

برداشت انگور از تاکستان‌های مشگین‌شهر آغاز شد





برداشت انگور در تاکستان های مشگین آغاز شد

ISNA / RDBIL
برداشت انگور از باغ های انگور اوپالاه در سبلان آغاز شد و تا یک ماه دیگر ادامه دارد.

فرماندار شهرستان مشگینشاه اول مهرماه ضمن بازرسی از صحن های این شهرستان گفت: شهرک مشگینشاه دارای 15 هزار هکتار باغ است که از نظر تولید میوه در استان اول است.
اکبر صمدی با اشاره به اینکه 2 هزار هکتار باغ در مشگین شهر به تولید انگور اختصاص یافته است ، خاطرنشان کرد: انتظار داریم این شهرستان 25000 تن انگور با کیفیت در فصل برداشت تولید کند.
وی ادامه داد: این کارزار با هدف افزایش بهره وری از تاکستان مشگینشاه انجام شد و در روسیه عملکرد این محصول در دستور کار قرار دارد تا به 60 تن در هکتار افزایش یابد.
فرماندار مشگین شهر می گوید: با این روش که در سالهای اخیر مورد توجه باغداران قرار گرفته است ، تولید در مقایسه با روش سنتی سه برابر می شود.
صمدی این شهرستان را یکی از اولویت ها و مهمترین برنامه ها برای توسعه صنایع فرآوری و تبدیل محصولات باغی عنوان و اظهار کرد: با مشارکت سرمایه گذاران ، این چند مرحله آغاز شده و ما همچنان در تلاش هستیم این صنایع را توسعه دهیم.
وی با اشاره به پایین بودن قیمت محصول و شکایت باغداران از آن خاطرنشان کرد: در ادامه معتقدیم که کارگزاران و واسطه ها بیشترین سود را قبل از خرید و تحویل محصول می برند که انتظار می رود مستقیماً با قیمت واقعی به باغداران عرضه شود. محصول خود را بفروشید.
این در حالی است که با جمع آوری انگور از باغ های انگور مشگین شهر تعداد زیادی از باغداران از قیمت پایین این محصول شکایت کرده اند به طوری که قیمت انگور در این باغ شهرستان کیلویی 4 تا 5 هزار تومان است. فروخته می شوند ، واسطه هایی که تولیدکنندگان انتظار دارند محصولات خود را با قیمت مناسب تأمین کنند ، از بین می برند تا عرضه یک ساله آنها غارت نشود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا