عمومی

بحران خط حمله – دنیای 77

بحران خط حمله - دنیای 77

پرسپولیس در خط حمله چندان خوب نیست و مهاجمان این تیم فصل پرباری را پشت سر نگذاشته اند. هشدار کامل درباره سقوط.

روزنامه دنیای 77 گزارش داد ساکنان شهرستان وی نوشت: پرسپولیسی ها با گذشت 5 سال از قهرمانی در این فصل بالاخره جام را از دست دادند و از همه بدتر آن را به حریف سنتی خود یعنی استقلال تقدیم کردند. هواداران از این موضوع ناراحت هستند و امیدوارند تیم برای فصل آینده آماده شود و جام برگردد، اما به نظر می رسد این پروژه چندان راحت نیست. پرسپولیس امسال مشکلات فنی زیادی داشت. شاید اگر سپاهان فرصت طلب تر بود، تراکتوری ها قدرت گذشته داشتند یا مثل فصول گذشته تیم های سازمان یافته ای مثل نفت تهران، پدیده و جوبهان میهمان ناخوانده نیمه بالای جدول، شاید هم جایگاه فعلی سرخپوشان بودند. محقق نمی شد. الهلال در ابتدای فصل به طرز وحشیانه ای واقعیت فنی این تیم را به نمایش گذاشت. در میان ایرادات سرخپوشان، امسال بحث ضعف خط دفاعی بیشتر شده است. مطالب آنقدر تکراری است که نیازی به تکرار نیست و افزایش چشمگیر میزان گلوله ها همه چیز را به خوبی نشان می دهد. با این حال پرسپولیس در خط حمله چندان خوب نیست و مهاجمان این تیم فصل خوبی را پشت سر نگذاشته اند. پرسپولیس که همواره نماینده لیگ های پانزدهم تا نوزدهم در کورس کفش طلا بوده، امسال برای دومین فصل متوالی از دور رقابت ها معاف شد. هشدار کامل در مورد سقوط تیم در فاز هجومی. گل های زیادی برای این تیم در سال جاری توسط هافبک ها یا مدافعان به ثمر رسیده است که روندی بحث برانگیز است. ضمن اینکه شرایط به گونه ای است که شاید فصل آینده مشکل حل نشود. در حال حاضر اخبار چندان امیدوارکننده نیست.

علیپور از جا پرید

شاید در ماه های اخیر بسیاری از هواداران پرسپولیس فکر می کردند که علی مطمئناً به تیم علیپور باز می گردد. علیپور در ماریتیمو پرتغال فراز و نشیب هایی را تجربه کرده است. او از روی نیمکت شروع کرد، به ترکیب اصلی رسید و گل زد و اخیرا به نیمکت بازگشت. ماهیت مصاحبه های او در سه ماه گذشته نشان می دهد که خودش هم از این شرایط ناراحت بوده و تمایلی به بازگشت به پرسپولیس نداشته است. البته قبل از اینکه سرخپوشان فرصتی برای بررسی شرایط پیدا کنند، خبر امضای قرارداد رسمی میان علیپور و باشگاه منتشر شد. بدین ترتیب مهاجم مازنی قرمزها همچنان در پرتغال حضور خواهد داشت تا شانس خود را برای رشد و پیشرفت در اروپا امتحان کند. این خبر خوبی برای پرسپولیس نیست چرا که بازار کند است و علیپور به دلیل آشنایی قبلی با شرایط تیم می تواند به قرمزها کمک کند.

بازیکن اشتباه، مربی اشتباه

در عین حال پرسپولیس در شرایطی فصل آینده را آغاز می کند که حداقل در قسمت قابل توجهی از بازی خارج از خانه دو عنصر هجومی را تحت قرارداد ندارد. وحید امیری و عیسی آل کثی دو بازیکنی هستند که در نیمه اول حضور ندارند. مشکل هر دوی آنها مصدومیت است. خود عیسی اشتباه کرد و در مورد وحید امیری تکنسین ها سهل انگاری کردند. آزمایش های متعدد اسکن نشان داد که یکی از رباط های صلیبی بازیکن پاره شده است، او چندین ماه به خوددرمانی ادامه داد و از عمل جراحی خودداری کرد. سرانجام عیسی مجبور شد تسلیم ریزر شود، اما طبیعتاً روند شفای او به تأخیر افتاد. داستان امیری بازی و افزایش مصدومیت قبل از رسیدن به فرم ایده آل بود. وحید بازیکن چند تپانچه ای است که در این تیم به عنوان دفاع و وینگر چپ و همچنین مهاجم سایه بازی کرده است. بنا بر گزارش ها، او پس از جراحی دیسک به مدت سه تا چهار ماه از میادین دور بوده است. وقتی برمی گردد، کارهای زیادی برای آماده سازی دارد. بنابراین اگر امیری با آمادگی کامل به جام جهانی برسد، معجزه می شود، لیگ بیست و یکم پیشنهاد می شود.

آیا برای همیشه زندگی می کنید؟

حفظ موجودی اندک فعلی پرسپولیس کار آسانی نیست. چرا که شایعات زیادی درباره احتمال جدایی مهدی عبدی به گوش می رسد. او پیشنهاد خوبی دارد و بند فسخ هم به قراردادش اضافه شده است. بنابراین بعید است که عبدی به بازی در خارج از کشور فکر کند. به خصوص در تیم گل محمدی که شرایطش رو به وخامت گذاشت و در بسیاری از مسابقات نیمکت نشین شد.

داستان علیشاه

قوز بالای قوز یعنی این; اتفاقی که در دیدار نیمه نهایی تراکتورسازی و پرسپولیس افتاد حالا می تواند امید عالیشاه، دیگر مولفه هجومی سرخ ها را محروم کند. شایعات ضد و نقیضی در مورد میزان مجازات امید وجود دارد، اما این یک خبر بد دیگر برای کارکنان فناوری سفید است. اگر شکل محرومیت عالیشاه به گونه ای باشد که فصل بعد را هم تحت تأثیر قرار دهد، شرایط بدتر می شود.»

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا