ورزش

بانوی فوتبالیست خوزستانی: چرا باید تاوان دهیم؟

بانوی فوتبالیست خوزستانی: چرا باید تاوان دهیم؟

دنیای 77 / خوزستان این فوتبالیست خوزستانی در پاسخ به عدم مدیریت تیمی باشگاه های لیگ برتر خوزستان در لیگ بانوان گفت: طی این سال ها هیچ دلیل واقعی از باشگاه های لیگ برتر خوزستان نشنیده ایم و نمی دانیم دختر هستیم ، پس باید دیه بپردازیم؟

مژگان قریشی در گفت وگو با دنیای 77 ، در پاسخ به عدم قطعیت حضور خوزستان در فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان و عدم توانایی باشگاه های فوتبال خوزستان برای کار در لیگ بانوان گفت: نمی دانم چرا در شرکت فولاد پول وجود دارد و همه این را می دانند. پول پول عمومی است و حق استفاده از آن برای همه است ، وقتی صحبت از مدیریت تیم فوتبال زنان می شود ، آنها تبعیض قائل می شوند و این پول بخشی از مدیریت تیم فوتبال مردان می شود و سایر استان ها فوتبال زنان را مدیریت می کنند اما باشگاه های خوجستانی از زنان حمایت نمی کنند.

وی گفت: خوزستان از پتانسیل بالایی برای فوتبالیست ها و مربیان بانوان برخوردار است. من خودم 10 سال سابقه بازی در لیگ برتر را دارم و در هیچ کجای ایران آنها را مانند بازیکنان فوتبال دختر خوزستانی تاکتیکی و تاکتیکی ندیده ام. بنابراین ، با وجود همه این امکانات و استعدادها ، چرا یکی از باشگاه های خوجستانی برای ورود به عرصه مدیریت تیم در فوتبال بانوان وارد نشده است؟ برخی می گویند در فوتبال بانوان حاشیه هایی وجود دارد ، من هم این را انکار نمی کنم اما این حاشیه ها در فوتبال مردان نیز وجود دارد و دلیلی برای نداشتن تیم در باشگاه های خوزستان نیست.

بازیکن فصل گذشته آویسا خوزستان افزود: اگرچه آنها استدلال می كنند كه بودجه لازم برای اداره یك تیم بانوان را ندارند اما باید بگویم كه كل بودجه یك تیم فوتبال بانوان با قرارداد یك بازیکن ذخیره مرد فوتبال برابر نیست. بنابراین باشگاه های خوجستانی دلیلی بر عدم عضویت در این تیم در لیگ برتر فوتبال زنان نیستند. اما فکر می کنم فقط یک دلیل می تواند وجود داشته باشد و آن نابرابری است. این بدان معناست که مردان به مردان ارزش بیشتری می دهند و فوتبالیست های زن در خوزستان دیده نمی شوند. اگرچه دختران این استان در تیم های دیگر عملکرد بسیار خوبی دارند و شناخته شده اند.

وی گفت: چرا اگر باشگاه های خوزستان پتانسیل لازم را دارند تیمی در فوتبال زنان وجود ندارد؟ دلیل ش چیه؟ ما از باشگاه های خوجستانی می خواهیم ما را شفاف کنند. من چند پیشنهاد برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان داشتم ، اما واقعاً منتظر مدیریت فولاد بودم و حاضر بودم حتی برای تعداد کمی از فولاد بازی کنم ، اما در همان استان خواهم ماند.

وی گفت: “ما طی این سالها هیچ دلیل واقعی از باشگاههای لیگ برتر خوزستان نشنیده ایم.” جالب اینجاست که فولاد اخیراً در لیگ برتر مربی تیم وزنه برداری است اما پاسخی به دختران خوزستانی برای مربیگری در لیگ فوتبال زنان نداد. ما واقعاً انتظار نابرابری نداریم ، ما انتظار حمایت از باشگاه های بزرگ و ساختار یافته فولاد را داریم. همچنین پیگیری ها و پیشنهاداتی برای ورود چند بازیکن با باشگاه فولاد به فوتبال بانوان وجود داشت اما به نظر می رسد مدیریت فولاد برداشته شده است. اما امیدوارم آنها صریح باشند بنابراین حداقل می توانیم دلیل آن را بدانیم.

وی گفت: نمی دانم ، چون دختر هستیم ، باید آزاد شویم؟ باعث می شود رفتارهایی که برای ما اتفاق می افتد واقعاً پوچ و ضعیف احساس شوند. چرا در خوزستان برای مدیریت فوتبال زنان باید مشکلی پیش بیاید؟ می خواهم بدانم در خوزستان چه چیزهایی وجود دارد که فوتبال زنان را ممنوع می کند؟ چرا بازیکنان خوزستانی باید در استان های دیگر بازی کنند و از خانواده و دوستان دور باشند؟ چرا او نمی تواند به دلیل سبک زندگی خود بهترین مربی فوتبال ایران باشد و مربی فوتبال خارج از استان باشد ، خانم سلیمانی باید اکنون در خانه بماند؟ هم اکنون نیز بسیاری از بازیکنان خوزستان به دلیل چنین مشکلاتی بی خانمان شده اند. امیدوارم آنها روشن کرده باشند که چرا برای فوتبال زنان در خوزستان ارزشی قائل نیستند.

این فوتبالیست خوزستانی گفت: وقتی برای اطلاع از دلیل نداشتن تیم باشگاه های لیگ برتر استان به مسئولان مراجعه می کنیم ، آنها با ما تماس می گیرند. ما چهار سال به دنبال مدیریت فولاد در لیگ برتر زنان بودیم ، اما آنها همیشه همیشه قول و وعده می دادند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا