عمومی

ایران بدون اصفهان بی‌معناست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایران بدون اصفهان بی‌معناست - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علی دارابی شامگاه سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان در طول تاریخ در همه عرصه ها پیشرو بوده و همواره در برهه های مهم تاثیرگذار بوده است. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس. ملت ایران قدردان فداکاری های مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس است. این استان مهد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه می دهد: برخی از مورخان معتقدند ایران دوبه خارج از تاریخ است، دنیا بدون ایران دیده نمی شود. اما آیا ایران بدون نقش جهان و اصفهان دیده می شود؟ استان اصفهان قطب بزرگ میراث کشور در همه حوزه های وزارتی است و همه باید دست به دست هم بدهند تا خوبی های این استان را به نمایش بگذارند.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گفت: اولین قدم در وزارت میراث فرهنگی برای اصفهان انتخاب مدیر برجسته بود که اصفهان ششمین استانی بود که علیرضا ایزدی مسئولیت آن را بر عهده گرفت. علیرضا ایزدی تنها مدیر استانی مشاور وزیر و عضویت در شورای معاونت است. این فرصت خوبی برای اصفهان است و هفته آینده جلسه ویژه ای برای اصفهان خواهیم داشت.

وی افزود: با همه این توضیحات بودجه و اعتبار محدود است و همه کارکنان باید بایستند و سرمایه گذاری کنند. امروزه یکی از مهمترین شاخص های توسعه گردشگری، تعداد مشاغل ثبت شده است. با حضور گردشگران درآمد ملی توسعه و افزایش می یابد و صنایع دستی نیز سهم بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

مراسم تودیع علی کمابی سرپرست سابق اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان عصر امروز برگزار و علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

دکمه بازگشت به بالا