عمومی

اگر مشکل قلبی دارید این کارها را نکنید

اگر مشکل قلبی دارید این کارها را نکنید

به خصوص برای کسانی که مشکلات قلبی دارند اجتناب از برخی رفتارها بسیار مهم است.

روزنامه دنیای 77 گزارش داد مربای مربا او نوشت: «قلب عضو مهمی در بدن است که ممکن است با رفتارهای روزمره ما آسیب ببیند. اجتناب از رفتارهای زیر به ویژه برای کسانی که مشکلات قلبی دارند بسیار مهم است.

عصبانیت مکرر: عصبانی بودن یا آشفتگی اغلب برای قلب مضر است. اگر احساسات منفی برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، تأثیر منفی بر قلب خواهد گذاشت. هنگامی که ترشح آدرنالین به دلیل عصبانیت افزایش می یابد، فشار خون در نوسان است. وقتی فشار خون بیش از حد بالا باشد، رگ های خونی اطراف قلب آسیب می بینند. این وضعیت جریان طبیعی خون به قلب و عملکرد آن را کاهش می دهد. به خود بیاموزید که برای سلامتی خود آرام بمانید.

پرخوری: اگر می خواهید از آسیب قلبی جلوگیری کنید، مهم است که پرخوری نکنید. پرخوری یا ندانستن نحوه تنظیم رژیم غذایی می تواند ویسکوزیته یا ویسکوزیته خون را افزایش دهد. این وضعیت باعث تجمع چربی در دیواره های شریانی اطراف قلب می شود. در نهایت چربی خون بالا باعث بسته شدن یا باریک شدن رگ های خونی می شود. در نتیجه قلب از خون و اکسیژن محروم می شود و آسیب می بیند. اگر می‌خواهید از قلب خود محافظت کنید، بهتر است در خوردن غذا متعادل باشید و به آرامی بجوید.

دیر بیدار شدن: بار کار قلب را افزایش داده و به آن آسیب می رساند. درصد بالایی از مردم به دلیل بیماری قلبی ناشی از دیر بیدار شدن مکرر جان خود را از دست می دهند. استراحت کافی برای عملکرد صحیح قلب و سایر قسمت های بدن لازم است. افرادی که ساعات طولانی کار می کنند مشکلات سلامتی بیشتری دارند. زمانی که بدن در ساعات پایانی شب خسته می شود، کارایی مغز کاهش می یابد و ضربان قلب افزایش می یابد. خواب خوب شبانه و زود بیدار شدن از خواب بسیار مهم است زیرا به طبیعی نگه داشتن ضربان قلب کمک می کند.

ورزش سخت: ورزش برای قلب مفید است زیرا استقامت را بهبود می بخشد، گردش خون را تقویت می کند و متابولیسم را افزایش می دهد. با این حال، ورزش شدید می تواند برای قلب مضر باشد. هنگام ورزش سخت، قلب به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. حتی اگر مقدار خون مورد نیاز قلب افزایش یابد، قلب نمی تواند به موقع اکسیژن دریافت کند. این وضعیت قفسه سینه را سفت می کند و تنفس را دشوار می کند. تمرین را به آرامی شروع کنید و به تدریج شدت آنها را افزایش دهید تا قلب آن را تحمل کند.

منبع: dailyhealthpost.com

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا