استانی

انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر نیچر

انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر نیچر

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری محققان مرکز ملی بهداشت آمریکا موفق به انتشار مقاله ای در مجموعه مجله معتبر نیچر شده است.

به گزارش دنیای 77دکتر علی قاضی زاده، استادیار دانشکده مهندسی برق، با همکاری محققان مرکز بهداشت ملی آمریکا، موفق به انتشار مقاله ای با عنوان «خاطرات پاداش، تنبیه و تازگی در کنار هم پاسخ نورون ها به اشیا را شکل می دهند» شد. در ساختارهای زیر قشری قشر پیش پیشانی و عقده های قاعده ای.» در مجله معتبر Nature منتشر شد.

در بخشی از این مقاله آمده است؛ ما قبلاً غذای خوشمزه ای خورده ایم، یک حیوان قبلاً ما را ترسانده است، برخی را از گروه می شناسیم، برخی جدید هستند، در زندگی خود با هزاران شی یا حیوان از این دست مواجه می شویم و مغز ما باید همه این تجربیات را ذخیره کند. در حافظه. برای استفاده در تعاملات آینده ذخیره کنید.

دکتر قاضی زاده در یک مطالعه جدید با استفاده از پستانداران نشان داد که نورون های قشر پیش پیشانی مغز سوابق مثبت و منفی اشیاء یا خاطرات مربوط به تازگی خود را ذخیره می کنند. از طرف دیگر، ناحیه زیر قشری عقده های قاعده ای این اطلاعات را از قسمت جلویی مغز دریافت می کند، خاطرات مثبت و منفی مانند پاداش یا تهدید را تقویت می کند و سایر خاطرات مانند تازگی را فیلتر می کند. هر دو بخش قشر و زیر قشری پیش پیشانی عقده های پایه بازخورد خود را به مرکز کنترل توجه بصری در مغز میانی ارسال می کنند تا کانون توجه را تغییر دهد.

برای اولین بار، این مطالعه شواهدی از تفاوت بین مناطق مغز در کنترل توجه از نظر سوابق اشیاء ارائه می دهد و یافته های آن می تواند برای درک بهتر اختلالات شناختی مانند اختلال کمبود توجه بیش فعالی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مجله Nature Communications زیرمجموعه دسترسی آزاد گروه انتشارات طبیعت است که در سال 1389 تاسیس شد. این مجله رشته های علوم طبیعی مانند زیست شناسی، فیزیک، شیمی و علوم زمین را پوشش می دهد. در سال 2017 ضریب تاثیر این مجله 35.12 گزارش شده است. بر اساس پایگاه SJR، شاخص H این مجله 198، شاخص SJR آن 58.6 و جزو مجلات Q1 در رشته های بیوشیمی، ژنتیک و زیست شناسی مولکولی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا