استانی

امکان فعال شدن بسیاری از فعالیت های ورزشی در خوزستان با ۲ شرط

امکان فعال شدن بسیاری از فعالیت های ورزشی در خوزستان با ۲ شرط

دنیای 77 / خوزستان رئیس هیئت پزشکی ورزشی خوزستان گفت: انتظار می رود اگر واکسن به صورت گسترده در کشور اعمال شود و رنگ استان خوزستان از قرمز و نارنجی به زرد تغییر کند ، ممکن است بتوانیم تعدادی از فعالیت های ورزشی را در استان “. همچنین برای سلامت جامعه مفید خواهد بود.

منصور روزدار در گفت وگو با دنیای 77 اظهار داشت: سال 1999 برای ورزش کشور چالش برانگیز بود ؛ فعالیت های ورزشی به دلیل شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب و رنگ کشور و استان ها بسیار محدود و گاه ممنوع بود. در این مورد ، خوزستان این استان از وضعیت بدتری برخوردار بود و امکانات ورزشی با تعطیلی روبرو بودند.

وی گفت: “با شیوع این ویروس ، فدراسیون پزشکی ورزشی کشور به عنوان ستاد مبارزه با تاج گذاری در ورزش کشور در نظر گرفته شد و در نتیجه ستادهای استان برای مبارزه با نمایندگان استانها در فدراسیون ها و وزارتخانه های بهداشت و درمان نامگذاری شدند هیئت پزشکی ورزشی استان بر روند انطباق با پروتکل سایر هیئت های ورزشی نظارت کرد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خوزستان گفت: جلسات استانی متعددی توسط دانشگاه علوم پزشکی و استانداری برگزار شد که در آن مرکز نظارت بر اماکن ورزشی در هنگام شیوع کرونا بود. با هزار و 76363 بازدید بازرسی های گسترده ای از اماکن ورزشی انجام داده است . از این تعداد ، 601 نفر در بازرسی مقدماتی ، 162 مورد در بازرسی ثانویه ، 66 مورد در بازرسی دوره ای و 74 مورد در 4 مورد خاص بودند. طبق قانون ، با باشگاه های متخلف برخورد شد و در صورت ادامه ، آنها بسته می ماندند.

وی افزود: با توجه به وضعیت کرونا ، تعداد ورزشکاران در سال 1999 بسیار کم و استان در سطح یک سوم تعداد طبیعی ورزشکاران بود. در سال 1999 ، ما حدود 4333 ورزشکار سازمان یافته داشتیم که از این تعداد 1078 نفر بودند. 447،245 مرد و 4 زن وجود دارد و این آمار محدودیت های فعالیت ورزشی را تأیید می کند. البته با وجود رقابت محدود در استان قزاقستان در سال 1999 ، حدود 2300 ساعت پوشش ورزشی داشتیم.

روزدار گفت: هيئت پزشكي ورزشي در زمينه آموزش ورزشكاران در مقابله با تاج كار خوبي انجام داده است كه منجر به پايبندي به پروتكل ها در آگاهي و پيشگيري از ورزشكاران شده است. در همان زمان ، برخلاف سایر نمایندگانی که در شرایط خاص تعطیل بودند ، هیئت پزشکی ورزشی استان فعالیت های خود را در طول دوره کرونا ادامه داد و گاهی فعالیت های ما در پیشگیری و نظارت بیشتر از قبل شد. ما حتی تجهیزات پزشکی را در بین جامعه ورزش استان توزیع کرده ایم.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی کرونا در سال 1400 و همچنان مانند سال قبل ، انتظار می رود اگر واکسن در کشور تجویز شود و رنگ استان خوزستان کاهش یابد ، قرمز و نارنجی شود. وی گفت: شاید بتوانیم بسیاری از فعالیتهای ورزشی را در استان با نظارت فعال كنیم ، در این صورت برای سلامت جامعه مفید خواهد بود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خوزستان گفت: در سال 1400 مانند سال های گذشته کلیه فعالیت های این هیئت برای کاهش بار مردم در پیشگیری ، نظارت و توزیع وسایل ورزشی ادامه خواهد داشت. “ممنوع است و مردم می توانند استفاده کنند فضای باز برای ورزش.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا