عمومی

افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا بار دیگر رکورد زد

افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا بار دیگر رکورد زد

به گزارش منابع دنیای 77،
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از ایرنا، قیمت گاز طبیعی در اروپا و انگلیس روز سه شنبه به بالاترین حد خود رسید.

قیمت گاز TTF هلندی به عنوان قیمت مرجع در اروپا در معاملات صبح امروز (سه شنبه) در انگلیس به 162.775 یورو در هر مگاوات ساعت و 408.30 پنس در هر ترم (واحد گرما) رسید.

سایر بازارها نیز از ماه اکتبر رکوردهای قبلی را شکسته اند و رشد تقاضا نگرانی هایی را برای نیمکره شمالی در ماه های زمستان ایجاد کرده است، به طوری که تقاضا در حال حاضر هفت برابر بیشتر از ابتدای سال 2021 است.

افزایش قیمت گاز طبیعی، همراه با افزایش قیمت سایر کالاها مانند نفت خام، نگرانی ها را در مورد تورم در سراسر جهان افزایش داده است.

تحلیلگران دویچه بانک در یادداشتی به مصرف کنندگان نوشتند که قیمت گاز اروپا رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. دما در اروپا به طور پیوسته در زمستان کاهش یافته است و ما گزارش هایی دریافت کرده ایم که بزرگترین شرکت نفت و گاز روسیه، گازپروم، هیچ ظرفیت اضافی برای گاز اوکراین در ژانویه ذخیره نکرده است. بر رشد اقتصادی اروپا تاثیر دارد.

ذخایر گاز اروپا در سال گذشته کاهش یافت. علاوه بر این، ذخایر انرژی باد در سال جاری به دلیل هوای آرام بسیار کاهش یافته است.

برخی از تحلیلگران افزایش قیمت گاز را عامل مناقشات جاری در مورد پروژه استریم 2 روسیه می دانند.

وزیر اقتصاد آلمان روز شنبه هشدار داد که اگر مسکو به اوکراین حمله کند، گاز طبیعی استریم 2 با “عواقب جدی” روبرو خواهد شد.

منتقدان پروژه گازی می گویند این طرح وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش می دهد و اوکراین آن را به عنوان یک سلاح ژئوپلیتیک توصیف می کند.

یک سوم گاز طبیعی اروپا از روسیه تامین می شود.

دکمه بازگشت به بالا