عمومی

افزایش سکته‌های قلبی در روز‌های سرد

افزایش سکته‌های قلبی در روز‌های سرد

براساس پایگاه داده دنیای 77 ،

بیماری های قلبی در فصل زمستان سال حدود 30 درصد افزایش می یابد. البته افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی دارند در زمستان بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند و سرماخوردگی آنها خطر حمله قلبی را افزایش می دهد و نارسایی قلبی را افزایش می دهد.

هوای زمستانی با افزایش علائم التهابی در خون خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. به عبارت دیگر ، سرماخوردگی می تواند یک عامل خطر برای بیماری های قلبی در نظر گرفته شود.

متخصص قلب و عروق دکتر علی میرابی دلیل این افزایش را اینگونه می گوید: هوای سرد در زمستان عروق را منقبض و منقبض می کند ، فشار خون در اندام ها را کاهش می دهد و در نتیجه خطر حمله قلبی را افزایش می دهد ، اما علت آن فقط به قلب مربوط نمی شود بلکه هوای سرد می تواند رگ های خونی را مسدود کند. آنها می توانند متناسب با دمای مرکزی بدن را تنگ کنند و این باعث فشار بر رگهای خونی و باریک و باریک شدن آنها می شود. شد

وی افزود: دلیل دیگر شیوع حملات قلبی در زمستان افزایش شیوع عفونت های دستگاه تنفس فوقانی در بیماران است ، عفونت ها خطر بیماری قلبی را در بیماران بدون پمپاژ قلب افزایش می دهد. کمبود صبر و شرایط بدتر می شود ، که خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

دکتر میرابی با بیان اینکه قلب برای گرم نگه داشتن رگهای خونی در بدن باید در زمستان بیشتر و بیشتر کار کند ، افزود: بنابراین ، بیماران قلبی باید از ورزش در فضای باز در زمستان اجتناب کنند.

وی تأکید کرد: افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای باید از فعالیت شدید در هوای سرد پرهیز کنند ، زیرا این امر باعث فشار مضاعف به قلب می شود. در زمستان عروق بدن به دلیل سرما منقبض می شوند تا گرما از دست ندهند و ضربان قلب افزایش یابد ، به خصوص در روزهای اولیه که بیمار برای کار باید خیلی زود کار را ترک کند.

وی گفت: هوای کثیف وقتی هوا در شهرهای بزرگ سرد است به نقاط پایین می رود و این در حد نفس و زندگی ما است و وقتی فرد صبح خیلی زود از خانه خارج می شود در محاصره این هوای سرد و کثیف است. در زمستان ، وقتی به میانه روز می رسیم هوا گرم می شود ، این هوای کثیف با استاندارد زندگی ما فاصله بیشتری می گیرد و هوا در طول روز مناسب تر می شود. بنابراین ، حتی می توان گفت که خطر حمله قلبی در صبح بیشتر است.

شایع ترین دلایل مرگ و میر ناشی از حمله قلبی و سکته مغزی عبارتند از: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، 633٪ از مرگ و میر در ایران به دلیل بیماری قلبی و 27٪ به دلیل بیماری مغزی است و سن بروز این بیماری ها در سال های اخیر کاهش یافته است. .

دکمه بازگشت به بالا