سلامت

افزایش ریسک بیماری قلبی با برنج سفید

بیماری عروق بیماری کرونا زمانی اتفاق می‌افتد که پلاک در رگ‌های خونی که خون را به قلب می‌رسانند، ایجاد می‌شود.

قلب خون و مواد مغذی را در سراسر بدن پمپاژ می کند و قلب سالم برای سلامت کلی ضروری است. بیماری عروق بیماری کرونا می تواند منجر به مشکلات جدی قلبی از جمله حملات قلبی شود. محققان هنوز در حال بررسی عوامل خطر بیماری عروق بیماری کرونا و چگونگی اقدامات مردم برای پیشگیری از آن هستند.

افزایش ریسک بیماری قلبی با برنج سفید

یک مطالعه اخیر نشان داد که غلات بسیار تصفیه شده، از جمله برنج سفید، آرد سفید و نان سفید، خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق بیماری کرونا را افزایش می دهند.

در مقابل، آنها دریافتند که رژیم غذایی سرشار از غلات کامل با کاهش خطر بیماری عروق بیماری کرونا اولیه مرتبط است.

در این مطالعه، محققان مصرف غلات و خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق بیماری کرونا را بررسی کردند. آنها به طور خاص این خطر را در جمعیت ایران بررسی کردند.

این مطالعه شامل بیش از 2000 شرکت کننده، از جمله 1369 مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا زودرس بود. این افراد با یک گروه کنترل متشکل از 1168 شرکت کننده که بیماری عروق بیماری کرونا زودرس نداشتند مقایسه شدند. محققان از پرسشنامه های ارزیابی رژیم غذایی و مصرف غذا برای بررسی میزان مصرف غلات کامل و غلات تصفیه شده توسط شرکت کنندگان استفاده کردند.

این یک مطالعه جالب است که مصرف غلات تصفیه شده را در مقابل مصرف غلات کامل در بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی قرار دارند، مقایسه می کند.

نویسندگان مطالعه دریافتند که رژیم های غذایی سرشار از غلات تصفیه شده خطر ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا اولیه را افزایش می دهد. از سوی دیگر، رژیم غذایی غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به بیماری زودرس عروق بیماری کرونا همراه بود.

داده های این مطالعه یادآور این است که چگونه رژیم غذایی می تواند بر سلامت قلب تأثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا