استانی

افتتاح پروژه آبرسانی در شهر لنده پس از چند سال انتظار

منابع خبرگزاری اعلام کردند بارنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛اسفندیار برخا در تشریح مشخصات این پروژه می گوید: پروژه آبرسانی در دهه فجر و شهرک شهید رجایی که از سال 1397 آغاز و 4 سال بعد به پایان رسید.

مدیرعامل آبفا گفت: این پروژه به عنوان بخشی از خط لوله جدید به طول 5 کیلومتر خط انتقال و یک کیلومتر شبکه توزیع را اجرا کرده است.

بارندگی ادامه داد: احداث مخزن 1000 مترمکعبی شبکه برق و نصب ترانسفورماتور و ایستگاه های پمپاژ از دیگر تمهیدات انجام شده در این پروژه می باشد.

وی همچنین به تامین مالی این پروژه اشاره کرد و افزود: در مجموع 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و کمک های بنیاد علوی که باید صمیمانه از همکاری آن قدردانی شود برای اجرای این طرح آبرسانی هزینه شده است.

بیش از 5000 نفر از آب آشامیدنی پایدار لذت می برند

مدیرعامل آبفا استان گفت: با اجرای این طرح مشکلات انسانی دو شهر بزرگ کشور با جمعیتی بالغ بر 1350 خانوار و 5400 نفر جمعیت و مردم این منطقه از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: دشواری و بسیاری از چالش های اقتصادی در سال های اخیر شرکت آب و فاضلاب اما ساختمان آبفا تلاش و استفاده حداکثری از هر توانی برای توسعه خدمات به مردم است و در این راستا اینجانب و تمامی همکاران پرتلاشمان به توافقی که با مردم عزیزمان بسته ایم پایبند خواهیم بود.IMG-20211205-WA0054

فرماندار شهرستان در این مراسم گفت: زمینی با 21 هزار و 830 نفر جمعیت، قدمتی طولانی در شهرستان دارد.

تورج راجامجو می گوید: نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای زیادی انجام داده است اما هنوز روستاهایی داریم که خدمات اولیه مانند جاده ندارند که دلیل کم توجهی را نمی دانم.

وی ادامه داد: امیدواریم حضور داشته باشیم. نماینده ولی فقیه و معاونت هماهنگی امور عمرانی می تواند شاهد تغییرات پیش رو باشد.

وی با اشاره به پروژه های آبرسانی فجر و شهید رجایی در این شهرستان گفت: این پروژه با پیگیری معاونت هماهنگی امور عمرانی به اتمام رسیده است. اما در 12 روستا به صورت سیار آب رسانی می شود و برای تکمیل پروژه ها و تامین آب نیاز به توجه مالی بیشتری است.

فرماندار لنده گفت: بزرگترین مشکل ما جاده امیدواریم با تزریق بودجه و تکمیل پروژه های راهسازی شاهد خروج شهر از بن بست باشیم.

حاجی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: امروز شاهد بهره برداری از پروژه های مهمی بوده ایم که یکی از آنها آبرسانی به دهه فجر و شهید رجایی است.

وی گفت: این پروژه در کنار اولویت بالای مسئولان، درخواست جدی و برحق مردم بود که امروز به اتمام می رسد و آب سالم حدود 5400 نفر را تامین می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: همچنین می خواهیم پروژه اتصال پل تراب به مسیر پاتاوه – دهدشت را به اتمام برسانیم، پروژه ای که قطعا شهر را از بن بست در لند خارج می کند.

او اولویت های خود را بیان کرد استان کهگیلویه و بویراحمد وی گفت: از زمان شروع به کار در استان سه برنامه مهم ساماندهی راه، آب و شهرها را دنبال کردم و بر اساس این اولویت ها طرح هایی را مطالعه و اجرا کردیم.

حاجی زاده، فجر و شهید رجایی با اشاره به روند بهره برداری از پروژه آب شهرستان، آب و فاضلاب را خوب ارزیابی کرد و گفت: این پروژه چندین سال به تعویق افتاد اما با تاخیر مواجه شد. آب و فاضلاب با شرایط بد سر کار آمده است بودجه سلام ما پروژه را انجام دادیم

نظارت جدی سلامتی و کیفیت آب

وی گفت: گام بعدی نظارت جدی بر سلامت و کیفیت آب است که باید به صورت مستمر به این مهم رسیدگی شود.

حاجی زاده ادامه داد: تا آب نباشد بحث سلامت چندان منطقی به نظر نمی رسد چرا که ابتدا باید کمیت ایجاد کنیم و بعد کیفیت پیدا کنیم. توصیه جدی ما این است که اکنون که آب در دسترس است، کیفیت آن همیشه باید نظارت و بهبود یابد.

آیت الله سید نصیر حسینی نیز در این مراسم گفت: ما امروز توفیق خدمت به مردم و آگاهی از مشکلات و مطالبات آنان را داشته ایم.

ستایش نماینده رهبر و دستیار شهروند سازی از آبفا

نماینده عالی مقام معظم رهبری در استان کهگیلایه و بویراحمد وی با تشکر از زحمات ادارات مختلف از جمله آب و فاضلاب و خدمات رسانی به مردم گفت: روزی دشمنان کشوری را برانداز می کنند. جنگ آنها 8 ساله بودند، اما این رویا محقق نشد و امروز IR با اقتدار در جهان این کشور یکی از تأثیرگذارترین کشورهای جهان است.

وی افزود: خدایا به ما کمک کن تا خدمتگزاران خوب مردم، افراد شایسته، بزرگ و در خور خدمت استاندار استان باشیم.

باید زیرساخت های مناسب با مدیریت و مراقبت خوب برای مردم سرزمین فراهم شود

نماینده ولی فقیه استان گفت: شهر لند باید به خوبی مدیریت و مراقبت شود، ورودی، خروجی، فضای سبز و زیرساخت های مهم مخابراتی، آب، برق و گاز باید به درستی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم بودن زیرساخت ها باعث تشویق، بازدارندگی مردم می شود. مهاجرت و آبادانی این منطقه مورد توجه مردم اقصی نقاط استان قرار خواهد گرفت روش لطفا نظر دهید.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا