اقتصادی

افتتاح نهضت ملی مسکن در دهه فجر

افتتاح نهضت ملی مسکن در دهه فجر

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد بخش هایی از پروژه های نهضت ملی مسکن تا 22 بهمن 90 افتتاح و تا چند سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش دنیای 77، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسان شمالی و در جریان کلنگ زنی پروژه 336 واحدی امام رضا(ع) در اصفهان با اشاره به اجرای طرح های نهضت ملی مسکن، اظهار امیدواری کرد که 22 بهمن 1401 افتتاح شود. و یک بخش تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، تاکنون حدود 40 هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن افتتاح شده است.

از سوی دیگر بنیاد مسکن اعلام کرده است که چندین واحد نهضت ملی مسکن متولی این بنیاد در خرداد و تیرماه سال جاری راه اندازی می شود. به بهره برداری می رساند.

بنابراین بر اساس گزارش دولت سیزدهم قوانین جهش تولید و مسکن مصوب 17 مرداد 1400 شامل ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال می باشد. حدود 5.4 میلیون نفر در این پروژه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 3.6 میلیون نفر تایید شده اند.

تاکنون 507 هزار نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن حساب بانک مسکن افتتاح کرده اند و 290 هزار نفر نیز برای فسخ قرارداد و مزایا به بانک مسکن معرفی شده اند. 91 هزار نفر قرارداد بسته اند و در واقع قسط اول سود را دریافت کرده اند. بر اساس آخرین برآوردها هزینه هر متر مربع واحد نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 750 هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه نیز 18 تا 24 ماه تعیین شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا