استانی

اعلام وضعیت قرمز در ۳ شهرستان زلزله‌زده آذربایجان غربی/۳۱۱ نفر مصدوم و ۷۴ نفر بستری شدند

اعلام وضعیت قرمز در ۳ شهر زلزله زده آذربایجان غربی/ ۳۱۱ مصدوم و ۷۴ نفر بستری

رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از اعلام وضعیت قرمز در سه شهرستان خوی، سلماس و چیپر خبر داد و گفت: تاکنون 311 نفر در دو شهرستان خوی و سلماس بر اثر زمین لرزه مصدوم شده اند. 74 نفر در این شهرها بستری شده اند.

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 از آذربایجان غربیشهرام میرزایی با اشاره به زلزله 5.4 ریشتری ساعت 3 و 51 دقیقه بامداد امروز 22 آنلاین گفت: پس از این حادثه 31 تیم عملیاتی و امدادی هلال احمر شامل 93 امدادگر از سه شهرستان سلماس، خوی و چایپاره نجات یافتند. ارزیابی شد. میزان خسارت احتمالی به سایت ارسال شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه سه سطح رنگ بندی در شهرهای زلزله زده اعلام شده است، گفت: وضعیت در شهرستان های خوی، سلماس و چایپاره بر اساس میزان خسارت، قرمز است. و در اثر زلزله وضعیت در شهرهای پلدشوت، شات و چالدران قرمز رنگ، نارنجی و ارومیه وضعیت قرمز و در شهرستان ماکو نیز وضعیت زرد اعلام شده است.

IMG-20221005-WA0019

وی با بیان اینکه محل حادثه و مناطق آسیب دیده توسط کارشناسان بر روی نقشه مشخص شده است، افزود: از این رو تمامی پایگاه های امدادی، تیم های واکنش سریع و اورژانس در شعب شمالی استان مستقر شده اند. مراقب باشید

میرزایی در تشریح خانواده های ارزیابی شده در زلزله امروز گفت: خوایی 9 هزار و 605 خانوار با 34 هزار و 239 نفر، چیپر 2 هزار و 150 خانوار با هفت هزار و 781 نفر و سلماس سه هزار و 921 خانوار با 14 هزار و 70 نفر جمعیت دارد. تیم های امدادی و عملیاتی.

وی از اعزام 200 چادر به شهرستان خوایی خبر داد و گفت: در کنار شارژ انبارهای امدادی در مناطق زلزله زده، مجموعه ورزشی مجهز به مواد بیولوژیک برای اسکان اضطراری زلزله زدگان در نظر گرفته شده است.

IMG-20221005-WA0022

خوایی رئیس هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به ارزیابی روستاهای آسیب دیده زلزله در خیپر و سلماس گفت: پس از زلزله امروز تیم های ارزیاب پیشرو، اعضای خانه های حلال و دهیاران و شوراهای مربوطه فراخوان شدند و تاکنون 53 نفر روستاها ارزیابی شده است.

میرزایی در پایان اعلام کرد: تاکنون 311 مصدوم شامل 276 نفر در شهرستان خوای و 35 نفر در شهرستان سلماس، همچنین 68 نفر در شهرستان خوایی و 6 نفر در شهرستان سلماس بستری شده اند.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا