استانی

اعزام زائران اربعین چه شرایطی دارد؟

اعزام زائران اربعین چه شرایطی دارد؟

دنیای 77/زنجان مدیر حج و زیارت استان جانجان گفت: با توجه به افزایش تعداد زائران نسبت به سال های گذشته باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود و داده های قوی تری ارائه شود.

ابراهیم احدی عصر امروز (7 مرداد) در نشستی در ستاد اربعین استان زنجان، با بیان اینکه تا صبح امروز 19 هزار و 834 زائر زنجانی که در سامانه سماح برای اربعین ثبت نام کرده اند و این تعداد افزایش می یابد، گفت: ثبت نام کنندگان افزایش می یابد. سیستم باید بفهمد که باید با پرداخت مبلغ مورد نیاز بیمه که 18 هزار تومان است ثبت نام خود را تایید کنند. هزینه ای غیر از 18 هزار تومان دریافت نمی شود.

وی با اشاره به شرایط لازم برای سفر متقاضیان به اوربان در روش سماح، تصریح کرد: تزریق دو دوز واکسن کرونا و تزریق دوز یادآور پس از گذشت 6 ماه از نوبت دوم. از جمله شرایط مهم اعزام زائران به مراسم اوربان در سال جاری این است که بانوان بیمار و باردار نباشند.

احدی با اشاره به اینکه استان زنجان همواره با استقبال خوبی از زیارت اربعین روبرو بوده است، افزود: امسال حدود 95 درصد زائران مسیر مرزی مهران را انتخاب کردند. زائران در انتخاب مسیر خود آزادند.

این مقام مسئول با توصیه به علاقمندان به حضور در اربعین برای ثبت نام به موقع در سامانه سماح و اخذ گذرنامه خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی بر شدت کار افزوده می شود. بنابراین اگر زائران سر وقت کار کنند، به دلیل وقت ناکافی ناراحتی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا