حوادث و رویداد

اعزام امدادگران هلال احمر ایران به افغانستان / افزایش شمار جانباختگان زلزله “خوست” به ۱۵۰۰ نفر

اعزام امدادگران هلال احمر ایران به افغانستان / افزایش شمار جانباختگان زلزله "خوست" به ۱۵۰۰ نفر

دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد که یک تیم 18 نفره از نیروهای امدادی برای کمک به امدادرسانی در زلزله به افغانستان اعزام خواهند شد.

به گزارش دنیای 77، رئیس هلال احمر افغانستان در واکنش به تلاش های هلال احمر ایران برای کمک به زلزله زدگان، صدها کشته، مجروح و آوارگی پس از زلزله در ولایت خوست را برشمرد و از ایران خواست تا کمک کند. قربانیان زلزله.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ الحاج ملان‌الدین ترابی، معاون هلال احمر افغانستان در واکنش به تلاش‌های هلال احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه، صدها نفر در این زمین‌لرزه در جنوب شرق کشور کشته و زخمی شده‌اند.

وی تاکید کرد که جمعیت هلال احمر افغانستان از تمام امکانات خود برای کمک به زلزله زدگان استفاده می کند، اما افزود که با توجه به وسعت حادثه، امکانات و تجهیزات برای رسیدگی به آوارگان کافی نیست. از این رو از هلال احمر ایران تقاضا داریم تا حد امکان به زلزله زدگان افغانستان کمک کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد که یک تیم 18 نفره از نیروهای امدادی برای کمک به امدادرسانی در زلزله به افغانستان اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی – دبیرکل جمعیت هلال احمر با تشریح فعالیت های هلال احمر ایران پس از زلزله 6.1 ریشتری در استان خوست افغانستان گفت:

وی افزود: پس از هماهنگی با واحد بین المللی واکنش در بلایای طبیعی وزارت امور خارجه ایران، هماهنگی های لازم برای اعزام تجهیزات و تیم های امدادی به افغانستان و همچنین پشتیبانی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.حمل و نقل از تجهیزات امدادی.”

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: صبح امروز یک محموله امدادی با هزار چادر، هزار و 50 بسته غذایی و 2 هزار تخته فرش از طریق هوایی و ارتش به افغانستان ارسال شد.

سلیمانی می گوید: علاوه بر ارسال محموله; صبح امروز یک تیم 18 نفره از امدادگران هلال احمر به افغانستان منتقل شدند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر، سه تیم امداد و نجات از سازمان امداد و نجات، چهار تیم واکنش سریع هلال احمر و هشت قلاده سگ نجات (ANST) برای استقرار در استان های تهران و البرز اعلام شده است. در صورت لزوم.

ساعت 1:24 بامداد اول جولای زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 ریشتر ولایت خوست در جنوب شرق افغانستان را لرزاند. به گفته منابع خبری افغانستان، در این زمین لرزه تاکنون دست کم 1500 نفر کشته و 2000 نفر زخمی شده اند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا