جامعه و خانواده

«اعتیاد» به بازی های موبایلی و گرفتن احساس «ارزشمندی» از همسر

«اعتیاد» به بازی های موبایلی و گرفتن احساس «ارزشمندی» از همسر

یک روانشناس درباره تاثیرات منفی اعتیاد به بازی های موبایلی بر روی زوج ها در زندگی مشترک و روح همسرشان می گوید: تعامل با یکدیگر احساس ارزش و اهمیت را به یکدیگر منتقل می کند و افراد را به دلیل مشغول بودن بیش از حد با تلفن همراه ناتوان می کند. بازی های آن

دکتر مذگان ناکل در گفت وگو با دنیای 77 وی با بیان اینکه تاثیرات روانی اعتیاد به بازی های موبایلی بر مغز دقیقا مشابه تاثیرات روانی اعتیاد به مواد مخدر بر مغز است، گفت: حتی کسانی که به بازی های موبایلی معتاد هستند نیز تقریباً به اندازه فاصله گرفتن از این بازی ها هستند.

وی با بیان اینکه اعتیاد به بازی های موبایلی در بین نوجوانان بیشتر دیده می شود، اما اکنون این اعتیاد در زوج ها نیز دیده می شود، ادامه داد: زوج هایی که به شدت به این بازی های موبایلی متکی هستند، بیشتر وقت خود را صرف استفاده از تلفن همراه می کنند و زمان کمتری برای آنها وجود دارد که در این صورت، روابط بین زوجین بدتر می شود و زندگی اجتماعی و خانوادگی زوجین آسیب می بیند.

روانشناسان با بیان اینکه اعتیاد به این بازی های موبایلی تنها زمانی مشکل ساز می شود که علائم وابستگی شدید به این بازی ها در افراد دیده شود و فرد ساعت های زیادی را صرف بازی کند: زمانی که فرد به این بازی ها دسترسی نداشته باشد علائمی مانند بی ثباتی دیده می شود. ، برای دوری از بازی ها، یعنی فرد معتاد به بازی های موبایل، کمتر احساس اضطراب و تحمل کنید. در چنین مواقعی افراد سعی در افزایش حجم بازی خود دارند و تلاش ناموفقی برای کاهش یا حذف بازی می کنند که باید برای این افراد نگران کننده باشد.

وی گفت: تداوم این بی توجهی معمولاً باعث می شود همسر احساس کند که برای همسرش اولویت ندارد، همسران این افراد احساس طردشدگی، تنهایی و ناامیدی از زندگی مشترک خود می کنند. عزت نفس و از آنجایی که مرد زمان کمتری را صرف صحبت و ارتباط با همسرش می کند، زن احساس می کند که نباید به اندازه او برای او جذاب باشد و به همین دلیل عصبانی می شود و شروع به درگیر شدن می کند. رفتار – اخلاق. اینجوری غر میزنه

این روانشناس در بخشی دیگر از سخنرانی خود درباره نحوه اعتیاد زوج ها به بازی های موبایلی گفت: زوج ها باید توجه داشته باشند که واکنش های ناگهانی کمکی به بهبود شرایط نمی کند. آنها نباید فراموش کنند که نمی توانند شریک زندگی خود را درمان کنند، پس بهتر است به شریک زندگی خود بگوییم که از رابطه ما با همسرمان چه می خواهیم و چه احساسی نسبت به رفتار همسرش داریم. ما باید درک کنیم که یک فرد معتاد می تواند اضطراب خود را خوددرمانی کند، بنابراین ما باید او را درک کنیم و به او کمک کنیم.

وی در پایان صحبت های خود به این زوج توصیه کرد: نمی توانیم اینترنت و تلفن را از زندگی خود حذف کنیم، بلکه باید عادات سالم را در زندگی رعایت کنیم و رفتارهای ناسالم را مدیریت کنیم. در این راستا زوجین می توانند برای زندگی مشترک خود برنامه ای از قبیل تماشای فیلم با هم و فعالیت های مشترک با هم برای تقویت تعامل با همسر تهیه کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا