عمومی

استفاده از اراضی اوقافی در طرح مسکن ملی برای اولین بار در کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

استفاده از اراضی اوقافی در طرح مسکن ملی برای اولین بار در کشور - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد مرزبان بعدازظهر دوشنبه در شورای مسکن استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس قانون جهش تولید مسکن، سهمیه استان مرکزی ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد است، گفت: برای امیرکبیر و مهاجران ۱۹ هزار واحد و شهرهای جدید ۴۲ هزار واحد است. در شهرهای دیگر استان مارکز.

وی ادامه داد: تا امروز از 10 هزار واحد در حال اجرا، 492 هکتار نیز توانایی تولید 29 هزار واحد برنامه را دارد. رجی انجام شده.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه سهمیه اعلام شده در استان مرکزی در برنامه اقدام ملی مسکن 21 هزار و 29 واحد بوده است، تصریح کرد: 12 هزار و 400 واحد مربوط به امیرکبیر و مهاجران و شهرهای جدید بوده است. بقیه برای شهرهای دیگر بود.

مرزبان گفت: قانون جهش به سمت تولید مسکن برای حداقل یک میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم مردم به تصویب شورای اسلامی رسید.

وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن، به دلیل کمبود زمین در اراک، یکی از راه های واگذاری زمین، استفاده از زمین موقوفه بود که برای اولین بار در کشور اراک مورد بهره برداری قرار گرفت. .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مراکش گفت: حدود 70 هکتار زمین موقوفه الحاق شد که پس از الحاق طراحی شد و در این طرح 8 هزار و 100 مکان و کاربری از کشاورزی به مسکونی تغییر کاربری داد. .

مرزبان می گوید: در این طرح متقاضیان باید 26 میلیون تومان به عنوان گیرنده و 40 میلیون تومان به حساب مسدود شده خود نزد بانک مسکن واریز کنند که مهلت واریز آن تا 30 دی ماه است و با توجه به اینکه مشمولیت دوبرابر است در صورت عدم پرداخت، آنها را جایگزین کنید

وی ادامه داد: روش واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره 99 ساله و فروش اقساطی است که اولین روشی است که برای جهش به تولید مسکن انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مارکز گفت: وزارت راه و شهرسازی موظف است در قالب یک قرارداد 99 ساله برنامه حمایتی واگذاری زمین های مورد نیاز ساخت مسکن را اجرا کند. با تشکر هر متقاضی در همان سال با یک درصد ارزش بازده روز زمین در ابتدای سال تعیین تکلیف و این عدد تعیین می شود. سال ها آینده به مدت 99 سال سالانه 15 درصد افزایش خواهد یافت.

دکمه بازگشت به بالا