استانی

استاندار: فعلا امکانات درمانی خوزستان کافی است / هر تصمیمی لازم باشد می‌گیریم

استاندار: فعلا امکانات درمانی خوزستان کافی است / هر تصمیمی لازم باشد می‌گیریم

دنیای 77 / خوزستان استاندار خوزستان با توجه به احتمال ساماندهی مجدد شهر پس از انفجار تاج ویروس شهری ، گفت: “هر تصمیمی لازم برای سلامتی مردم و آنچه اساتید دانشگاه به ما می دهند را اتخاذ خواهیم کرد.”

غلامرضا شریعتی امروز ، 10 اردیبهشت ، آخرین وضعیت و شیوع عفونت عروق کروزستان گفت: تعداد تاج خوزستان در مقایسه با آنچه انتظار داشتیم افزایش یافته و در حال افزایش است ، اما به اندازه خبر اعلام نشده است.

به گزارش دنیای 77 ، وی افزود: درست نیست که ما بیشترین افزایش را در موارد تاج داشته ایم. همچنین ارسال عکس از بیماران با تاج در راهروها و دو بیمار که در یک تخت خواب می خوابند دروغ است.

شریعتی اظهار داشت: از زمان آغاز اولین کورو ویروس ، 1100 تخت خواب برای بیماران دارای تاج در خوزستان اختصاص یافته است. از این تعداد ، فقط 520 تخت پر شده است و در نتیجه ، حدود 580 تخت خالی است.

وی ادامه داد: “180 تخت ICU برای بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب اختصاص یافته است. از این تعداد ، 140 تخت خواب تاکنون اشغال شده است و این بدان معنی است که 40 تخت دیگر خالی است.”

استاندار خوزستان با بیان اینکه اوضاع تحت کنترل مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز است ، افزود: نمونه گیری ما تقویت شده است.

و وی افزود: امروز ما بلافاصله قصد داریم با كسانی كه با تاج در تماس بوده است تماس بگیریم و نمونه هایی از این افراد گرفته می شود. ما قبلاً روزانه حدود 180 تست انجام می دادیم ، اما روزانه بیش از هزار تست انجام می دهیم ، بنابراین تعداد بیماران شناسایی شده در حال افزایش است.

شریعت اظهار داشت: بیشتر بیماران مبتلا به بیماری عروق کروز در خوزستان سرپایی هستند و برخی ممکن است آمار سرپایی را اعلام نکنند ، اما ما این آمار را اعلام می کنیم. ما این موارد را مسری می دانیم و این بیماران چهل بیمار در خانه می شوند.

وی اظهار داشت: در حالی که تعداد بیماران بستری شده با کوروی ویروس بیشتر از حد انتظار است ، اما تعداد ترشحات و بهبودی بیماران در خوزستان زیاد است و در این زمینه مشکلی نداریم.

استاندار خوزستان افزود: در حال حاضر امکانات پزشکی و تختخواب بیمارستانی به اندازه کافی وجود دارد و مشکلی وجود ندارد. هیچ چیز برای نگرانی وجود ندارد ، اما مردم باید هوشیار باشند و در مورد نکات بهداشتی به یکدیگر هشدار دهند تا آلودگی به حداقل برسد و کنترل جدی تری داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تماس مستمر هستیم و آخرین اطلاعات را دریافت می کنیم و پیشنهادات آنها را در ستاد استان و شورای امنیت خوزستان برای ما ارسال می کنیم.

شریعتی افزود: امروز ما آخرین گزارشات و پیشنهادات خود را از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اهواز درخواست کرده ایم تا پیشنهادات امروز خود را به آنها ابلاغ کنیم.

وی اظهار داشت: تصمیمات لازم را برای سلامت مردم و مواردی که اساتید دانشگاه به ما می گذارند با رعایت سایر جنبه های عملی اتخاذ خواهیم کرد. در این زمینه کمبود و سهل انگاری مشاهده نمی شود و همه اعضای ستاد استانی مدیرکل تاج در خوزستان معقول می شوند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: “امروز (10 اردیبهشت) پیشنهادهای نهایی را از رئیس کمیته علمی و کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخواست کرده ایم تا این پیشنهادات را بررسی کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.”

شریعتی اضافه کرد: “وضعیت تحت کنترل است و ما کنترل اوضاع را بر عهده داریم و نیازی به نگرانی در مورد آن نیست. مردم باید هنوز پروتکل های بهداشتی بیشتری را دنبال کنند و خانه را فقط برای مواقع اضطراری ترک کنند.”

وی گفت: “در حال حاضر ، شرایط پایدار است ، اما در مورد بیماری های عفونی ، شرایط پایدار شکننده است و می توانیم یک شروع ناگهانی داشته باشیم ، بنابراین از مردم می خواهیم که برای جلوگیری از این شرایط به ما کمک کنند.”

استاندار خوزستان اظهار داشت: میزان مرگ و میر بیماری Quaid-19 در خوزستان براساس فرمول سازمان بهداشت جهانی در حال كاهش است. اکنون میزان مرگ و میر این ویروس در خوزستان به 6.60 درصد رسیده است. مشاهده اجتماعی.

وی در مورد امکان ساماندهی مجدد در سطح شهر ، گفت: “تصمیمات لازم را درمورد سلامت جامعه و مردم اتخاذ خواهیم کرد. پس از ارائه پیشنهادات کمیته علمی و رئیس جمهور دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، تصمیمات لازم در ستادهای استان و شورای امنیت خوزستان اتخاذ خواهد شد.” .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا