اقتصادی

“اسامی بیگانه” روی کالا بزنید، مجازات می‌شوید

"اسامی بیگانه" روی کالا بزنید، مجازات می‌شوید

اتاق اصناف ایران اعلام کرده است که استفاده از «اسم و اصطلاحات خارجی» بر روی تولیدات داخلی با دستور معاون رئیس جمهور و نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزیر صنعت، معدن و تجارت و محصولات تولیدی خواهد شد. ممنوع و مجازات شود.

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای برای تشکل های صنفی تولیدی و غیر تولیدی، پرهیز از استفاده از کلمات بیگانه یا خط غیرفارسی در نامگذاری یا نامگذاری محصولات و تولیدات داخلی را نقش مهمی ایفا می کند. گفته می شود فرهنگ زبانی گسترده تر و گفتمان عمومی، از همه مجموعه ها گرفته تا تولید، بازرگانی، صنعت و اتحادیه های صنفی، “سیاست استفاده از نام ها، عناوین و اصطلاحات خارجی را رعایت می کنند”.

بر اساس قانون «ممنوعیت استفاده از نام، نام خانوادگی و اصطلاحات خارجی» در معاونت ذیربط وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجازات تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات و صاحبان مراکز تجاری در صورت تخلف از این قانون. . مشاهده شده است که بر اساس اخطار کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعویض علائم و نشانه ها و تغییر نام و نام خانوادگی پس از اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وزارتخانه داخلی یا دستگاه های ذیربط به هزینه متخلف محل کار را موقتا تعطیل و پروانه کار را لغو کنند. .

کسانی که علاوه بر فارسی به زبان خاصی از یک اقلیت مذهبی شناخته شده در قانون اساسی یا گویش محلی و قومی رایج در برخی مناطق ایران صحبت می کنند، مجازند در نامگذاری خود از نام های خاص مربوط به آن زبان یا گویش استفاده کنند. مکان های مربوط به محصولات، موسسات و موارد استفاده در همان منطقه.

همچنین اسامی خاص محصولات تولید شده در کشورهای دیگر نیازی به تبدیل به فارسی ندارند و شرکت های عرضه کننده این گونه محصولات نیازی به تغییر نام ندارند. کالاهای صادراتی که در داخل کشور تحویل نمی شوند نیز خارج از شمول قانون و این مقررات می باشند.

بر اساس این قانون، بنگاه هایی که دارای کارگاه، کارخانه، اماکن تولیدی و تجاری و خدماتی هستند، موظفند پس از صدور «پروانه تأسیس و جواز کسب»، «بهره برداری»، «پروانه تولید» یا «تداوم پروانه فعالیت» نسبت به صدور مجوز اقدام کنند. و تداوم اقدامات متقاضیان برای تغییر نام شرکت یا محصول و انتخاب نام فارسی.

به منظور رعایت حقوق مکتسبه و حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی، ادامه عملیات، ارائه خدمات و تولید محصولات واحدهایی که قبلاً دارای مجوز یا مجوز با نام غیر فارسی بوده‌اند، ادامه دارد. جهت تصویب شورای هماهنگی حفاظت از زبان فارسی.

استفاده از تابلوهایی که فقط با خط یا نوشته های غیرفارسی و علائمی غیر از تابلوهای بین المللی نوشته شده اند ممنوع بوده و نیروی انتظامی موظف است از نصب و ادامه استفاده از آنها جلوگیری کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا