استانی

از ۱۵ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی می شود

از ۱۵ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی می شود

به گزارش لرستان دنیای 77، سرهنگ پاسدار محسن رشیدی در نشست خبری با خبرنگاران در خرم آباد با اشاره به نقش موثر رسانه ها در جنگ گفت: اگر رشادت های رسانه ها نبود تاثیری نداشت، جنگ. و خبرنگاران در کنار سربازان مأموریت خود را انجام دادند.»

وی در ادامه گفت: خبرنگاران و خبرنگارانی بودند که در انجام وظیفه ثبت وقایع جنگ شجاعانه جان باختند و امروز به آنها افتخار می کنیم.
سرهنگ پاسدار محسن رشیدی نیز به نقش رسانه ها در کرونا پرداخت و گفت: در بحث سلامت و در روزهای کرونا خبرنگارانی بودند که مردم را از خطرات و واقعیت ها و آسیب های کرونا آگاه کردند و کار ارزشمند دیگری را به آنها نشان دادند. .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به رونمایی از آثار مختلف گفت: در سال 1400 از 50 عنوان کتاب و امسال نیز از 15 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی شده است.

وی با اشاره به طرح ساخت و ساز تصریح کرد: 85 درصد تپه شهدای گمنام پلدختر پیشرفت فیزیکی داشته است. امسال شهدای آلمانی گمنام الیگودرز با وام یک میلیارد تومانی از سوی خیرین در حال اجراست.

رشیدی ادامه داد: همچنین المان زاگه 40 درصد پیشرفت فیزیکی و المان ایرانشهر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به اعتبارات استانی و ملی آبیاری قطره ای که داریم تا کنون با تاخیر مواجه شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس از کمبود وام برای تولید فیلم های دفاع مقدس خبر داد و افزود: هر فیلم کوتاه حدود دو میلیارد تومان هزینه دارد که حدود 50 میلیون تومان آن از محل اعتبارات تخصیص یافته و به ما پرداخت شده است. ستاد به دلیل مشکلات مالی مابقی اعتبار از استان خارج می شود که به دلیل مشکلات اعتباری موجود در استان امکان تامین این منابع وجود ندارد.

سرهنگ رشیدی گفت: در چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس که با شعار در برابر آن ایستادگی می کنیم، چهارشنبه سی ام به نام جانبازان دفاع مقدس شهریور نامگذاری شده است. این برنامه به یاد امام خمینی (ره) برگزار می شود. ویدئو کنفرانسی برای تجلیل از یک میلیون جانباز در سراسر کشور پخش می شود.

دکمه بازگشت به بالا