عمومی

از روی تخت ICU تدریس کرد

از روی تخت ICU تدریس کرد

این توضیح برای فایل صوتی در شبکه های اجتماعی نوشته شده است: استادی که چند ساعت بعد از سخنرانی بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس قلب فوت کرد، با وجود اینکه بسیار ناراحت بود، اما تا آخرین لحظه نگران بود که حقوق دانشجویان ضایع نشود. که چندین بار تکرار شد بازنشر شد.

به گزارش دنیای 77، مجله «خراسان» در ادامه می نویسد: پروفسور دکتر محمدعلی خردمندی در این فایل صوتی با تلفظ شیرین اصفهانی: «کلاس شما به موقع برگزار می شود و امیدوارم … موفق باشید، حتی امروز هم بودم. حالم خوب نیست بخاطر این بیماری جدید در بیمارستان بستری شدم و پزشکان به من استراحت مطلق دادند ولی دیدم اگر این تحصیلات را نداشتم دانش آموزان عزیزم با شما ناعادلانه رفتار می شود انشاالله موفق باشید و مطمئن. خداحافظ. امروز با «شرکت مینا»، همسر دکتر و «رحمت … ممیز» که بیش از 30 سال با او همکاری داشته است گفت وگو کرده ایم که می خوانید.

استادان فلسفه، کلام، اخلاق و … بودند.

دکتر دو دوز واکسن داد. او همچنین یک دوره بیماری عروق کرونا ویروس قلب داشت و 21 روز از مثبت شدن آزمایشش می گذشت اما ساعت 12 ظهر امروز یکشنبه بر اثر ایست قلبی درگذشت. خانم شیرکت درباره دکتر خردمندی می گوید: ایشان استادی 56 ساله بودند و از سال 1348 در دانشگاه تدریس می کردند، از فلسفه، کلام و اخلاق تا نهج البلاغه، تفسیر قرآن و… “

آنها به صورت موردی وضعیت شاگردان خود را پیگیری می کردند

همسر این استاد مسئول با اشاره به نگرانی های دکتر گفت: ایشان روی کیفیت آموزش بسیار حساس بودند. برای دانش آموزانش بسیار مهم بود که همه ایده ها را به طور کامل درک کنند. گاهی اوقات وضعیت تحصیلی دانش آموز پیگیری می شود. چند روز قبل از فوتش که داشتیم صحبت می کردیم، گفت تا چند روز دیگر چند جزوه دقیق و کاربردی تر تهیه خواهم کرد که بیشترشان را خودم نوشتم. او گفت که می خواهد از آنها تدریس کند و کیفیت تدریس را بهبود بخشد تا دانش آموزان کلاس درس من وقت را تلف نکنند.

آن پیام صوتی را از تخت ICU ارسال کرد

او درباره این ویدئو گفت: «آن روز او در آی‌سی‌یو بود و پزشکان گفتند که فقط باید استراحت کند، اما وقتی برای دیدنش رفتم، پرسید که آیا تلفن و اینترنت وجود دارد یا خیر. به گوشیم نگاه کردم و گفتم بله. او گفت: فردا کلاس دارم، تلفنم را بیاور تا به دانش آموزان پیام بدهم. گفتم دکتر فکر نمی کنم الان زمان مناسبی برای مطالعه باشد. او با لبخندی آرام به من گفت که حالم خیلی بهتر است، گوشی ام را به من بدهید تا به دانش آموزان بگوییم کلاس هایشان به موقع برگزار می شود تا حقشان تضییع نشود.

همیشه قبل از تدریس درس می خواند

همسر دکتر همچنین با ابراز نگرانی از کیفیت تحصیلات خود گفت: دکتر همیشه قبل از رفتن به کلاس سابقه تدریس چندین ساله دارد و شاید دیگر نیازی به مطالعه نداشته باشد اما قصد داشت بدون مطالعه سر کلاس نرود. بارها به او گفته ام که شما همان درس را در ترم تدریس می کنید، آیا واقعاً اینقدر نیاز دارید که مطالعه کنید؟ من باید درس بخوانم.» یک ساعت پیش چندین بار سیستم و تلفن و اینترنت را چک کردند تا مشکلی نداشته باشند، کلاس ها قطع شد، «گفتند این دانش آموزان وقت می گیرند، می آیند سیستم یا موبایلشان را روشن کنند. از تلفن‌ها متنفرند، این برای من مناسب نیست.”

همه تحت تاثیر لطف دکتر خردمندیر قرار گرفتند

رحمتها … ممیز مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان که سالها دکتر خردمندی بود نیز در گفت و گوی کوتاهی با ما گفت: از دوران دانشجویی با آقای دکتر آشنا شده ام. در عين حال دانشجويان بسيار فعال و باهوشي هستند، دكتر انساني بسيار وارسته، فرهيخته، مفسر قرآني، بسيار فاضل و بسيار متواضع بود و همه تحت تاثير فروتني ايشان قرار مي گرفتند و واقعاً مانند يك پدر با شاگردانش رفتار مي كرد و اداره مي كرد. .نفس نمیکشه معلومه وقتی ریه هارو اسکن میکنن ناگهان متوجه میشن که 70 درصد ریه هاشون درگیره.شنیدم یه روز بیمارستان بودن و بعد به رحمت خدا رفتند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا