ورزش

از برق شیراز به تمام آرزوهایم رسیدم/ پای اصولم می‌ایستم

ستار جار در گفتگو با برنر

از برق شیراز به تمام آرزوهایم رسیدم / پای خط مشی خود ایستاده ام

مدافع ملی پوش دهه 80 پس از مدت ها سکوت این روزها به بیان دیدگاه های خود درباره فوتبال ایران پرداخته است.

ستار جاره پیشکسوت فوتبال کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری دنیای 77 درباره فعالیت های فوتبالی خود گفت: در حال حاضر فعالیت رسمی ندارم. خودتان می توانید وضعیت فوتبال را ببینید. من کلاس را گذرانده ام و منتظر کلاس A هستم اما شرایط کار مناسب نیست. روابط؟ در اینجا هیچ رابطه ای وجود ندارد و فقط دعوا وجود دارد. خود فوتبال شیراز از همه جا بدتر است. نه پولی، نه حمایتی، نه امکاناتی.

او اضافه کرد: هیچ وقت سرم شلوغ نبود من سیاستی دارم و نمی‌خواهم در جایی باشم که نخواهم پاسخ بدهم. چرا هیچ وقت به استقلال و پرسپولیس نرفتم؟ دو تیم مهربان و مفید بودند، اما هدف من چیزی بیشتر نبود. هر بازیکنی دوست دارد به این دو تیم برود و به تیم ملی برود اما من در برق شیراز به این هدف رسیده ام. مشکلات مالی باقی است که با خودم گفتم حالا که در شهرم موفق هستم خوب است اینجا باشم. من به تمام آرزوهایم از برق رسیده ام. در حال حاضر به مربیگری هم فکر می کنم اما امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد، اتفاق بهتری در کل مدیریت کشور بیفتد تا بتوانم انگیزه کار را داشته باشم. گفتم، چیزهایی را می بینم که دردناک است. ورود به عرصه مربیگری حس خوبی ندارد، همه می گویند خوب است، مثل بقیه. دوست دارم خودم باشم چه خوب و چه بد. من در سیاستم ثابت قدم هستم.

فوتبالیست ایرانی در خصوص شرایط لیگ برتر گفت: شاید باورتان نشود، اما من هرگز در کل لیگ یک بازی لیگ مثل دو انگشت ندیده بودم. سر کار شخصی ام می روم. بی انگیزگی هم بحث است و هم چیزی را می بینم که نمی توانم بپذیرم. رویدادهای مختلف از حضور برخی افراد شروع می شود. هر چه از این فضا دورتر باشم، بهتر است. البته فکر می کنم لیگ امسال نسبت به سال های قبل بهتر بوده است. شاید یکی از دلایل آن حضور تماشاگران بود که به بازیکنان روحیه می داد. اتفاقاتی هم دیدیم. سعید صادقی و حسین زاده استقلال از گل گهر. فکر می کنم بار فنی امسال بیشتر از سال گذشته بود و امیدوارم این بار فنی بیشتر هم شود چون چندین سال است که پدیده را ندیده ایم و به اصول اولیه توجه نمی کنیم. فوتبال پایه برای افراد خاصی منبع درآمد شده است. ما باید در سال منتهی به جام جهانی اشتیاق بیشتری داشته باشیم. کشورهای ضعیف‌تر از ما به سمت ما می‌آیند، اما ما آنقدر پیشرفت نکرده‌ایم و می‌توانیم باشیم.

بازیکن سابق تیم ملی در خصوص وضعیت فعلی تیم ملی گفت: من از فوتبال دور بودم و نمی توانم درست قضاوت کنم اما چیزی که در اخبار می بینم این است که واقعاً انتظار بیشتری داشتم. افرادی که در کار هستند فوتبالیست هستند و ساختن آنها زمان می برد. به شخصه اما معتقدم از آقای ماجدی انتظار بیشتری می رفت.

تزار توضیح می دهد که چگونه می توان دوران کنونی را با زمان خود مقایسه کرد: مقایسه این دوره با آن دوره وجود ندارد. آن روزها آقای دادکان بر مسند و مورد احترام جامعه ورزش جهان بود. مقابل کرواسی و کاستاریکا هم آماده شدیم و خوب بازی کردیم. آن جلسات مطمئناً از نظر عاطفی به ما کمک کرده است. هر چه رقبای قدرتمندتری با آنها رقابت کنیم، محصولات ما در نهایت بهتر خواهند بود. به نفع همه است. هم بازیکنان و هم تماشاگران.

بازیکن سابق تیم ملی در جام جهانی 2006 درباره اسکوسیچ اظهار داشت: نمی توان به راحتی نام ایران را نادیده گرفت و هیچکس به پیشنهاد مربی نه گفت. اسکاچ شخص بسیار خوبی است و به وضوح قابل مشاهده است، اما فکر می کنم می توانیم نام بزرگی را روی نیمکت ببینیم. به طور کلی یک سرمربی می تواند درگیری و شرایط را درک کند. پتانسیل فرزندان خود را دست کم نگیرید. جایگاه من در تیم ملی چیست؟ شخصا فکر می کنم Spotlight بهترین بازیکن در آن پست است. او جوان است و به خوبی الهام گرفته است. البته میلاد محمدی هم فوتبالیست خوبی است اما به نظرم نورفقان می تواند در آن پست بدرخشد.

خبرنگار: علی رضایی

پایان پیام //

دکمه بازگشت به بالا