جامعه و خانواده

از افزایش وام نوسازی تاکسی های فرسوده تا قول دولت برای ارائه وام

از افزایش وام نوسازی تاکسی های فرسوده تا قول دولت برای ارائه وام

معاون فنی و عملیاتی شرکت تاکسیرانی تهران در تشریح روند نوسازی تاکسی های فرسوده در پایتخت گفت: در صورت ادامه و تشدید بودجه اصلاحات ، ما همچنان امیدواریم که اهداف اصلاحات را در سال 1999 محقق کنیم.

سید علی محتشمی پور در مصاحبه با دنیای 77 ، وی در مورد امکان نوسازی تاکسی های فرسوده در سال 1999 و احتمال تعهد 15 هزار تاکسی در پایتخت تا پایان سال ، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در پایان سال 1999 ، تصمیم بر این شد که حدود 15 هزار تاکسی در سال 1999 اصلاح شود. انجام شده. ” از نظر مدرن سازی هم نرخ تولید و هم قیمت تاکسی در کشور ، میزان تسهیلات بانکی در تهران و قیمت تاکسی های اسقاطی کاهش یافت.

وی در پاسخ به دفاع از هدف 15000 اصلاح تاکسی در این شرایط گفت: با توجه به جمع آوری 40 هزار تاکسی فرسوده در تهران ، هدف محقق شد ، قابل دستیابی و منطقی بود.

وی افزود: متأسفانه برای رسیدن به این هدف از ابتدای سال تاکنون با دو بحران بزرگ روبرو شده ایم. از جمله شیوع بیماری ویروس کرونا قلب ، که باعث شوکه شدن همه مشاغل شد و تأثیر عمده ای در روند ثبت درخواست اصلاح و تحویل خودرو و تولید داشت ، به طوری که روند نوسازی تاکسی زمان قابل توجهی را به خود اختصاص داد.

معاون فنی و عملیاتی شرکت تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه موضوع دوم تصمیم دولت در زمینه افزایش استاندارد آلایندگی برای اخذ پلاک از ابتدای سال بود ، افزود: نیاز به افزایش استاندارد آلایندگی از یورو 4 به یورو 5. وضوح. بر این اساس ، از ابتدای سال 1999 ، تعداد تاکسی های تولیدی به دلیل انطباق با این الزامات متوقف شده است. این به دلیل تعداد زیاد تاکسی های یورو 4 در پارکینگ کارخانه بود.

وی گفت که پس از تعطیلات ، شهرداری تهران و معاون وزیر حمل و نقل و آژانس تاکسی تلاش زیادی برای حل مسئله کرده اند. “خوشبختانه در ماه آگوست سال جاری ، هیئت دولت 5000 تاکسی را تا پایان ماه اکتبر تصویب کرد.” سرانجام ، 5 ماه بعد ، ما توانستیم اولین مراحل اصلاح را از ابتدای ماه سپتامبر برداریم و در مهلت مقرر ، حدود 1700 وسیله نقلیه برای شهر تهران نوسازی شدند.

محتشم پور با تأکید بر اینکه اصلاحات از اواسط اکتبر تا نوامبر برای بالا بردن استاندارد یورو 4 به 5 متوقف شد ، ادامه داد: با حل و فصل مسائل مربوط به تولید خودرو با استاندارد یورو 5 ، فکر می کردیم روند اصلاحات تسریع می شود ، اما قیمت خودروها را شدیدتر کردیم. با افزایش قیمت ، قیمت خودروهای پژو دوگانه سوز و ساموند گازی در ماه نوامبر نیز افزایش یافت.

وی توضیح داد: قیمت سمند از 94 به 118 میلیون تومان و پژو از 86 به 104 میلیون تومان افزایش یافت. به نظر ما ، این قیمت لاستیک باعث نجات رانندگان تاکسی برای اصلاح شد ، زیرا طرح اصلاحات به گونه ای بود که رانندگان پول دریافت می کردند. ضایعات و وام های اتومبیل برای نوسازی هزینه بسیار کمی دارند ، اما اکنون با افزایش قیمت خودرو ، کمک نقدی رانندگان به شدت افزایش یافته و طبیعتاً بسیاری از مردم توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارند.

محتشم پور با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما در این مدت کاهش فاصله قیمت ناشی از افزایش قیمت خودروهای اسقاطی و وام های رانندگان تاکسی بوده است ، افزود: بر اساس این شرایط ، پس از ارائه تحلیل وضعیت به معاون حمل و نقل شهرداری تهران و موافقت وی تصمیم بر این شد که میزان وام اصلاح تاکسی از 50 میلیون به 700 میلیون تن از منابع شهرداری تهران در صندوق کارآفرینان امید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در واقع ، نوسازی تاکسی ها در کشور فقط دو دسته پژو و سمند را بر اساس محصولات ایرانی خودرو به آن اضافه می کند گفت: ممنوعیت واردات تاکسی و تلاش برای آزادسازی واردات خودرو در سیستم حمل و نقل عمومی بی فایده بود ، فقط به عنوان یکی از خرده فروشی های داخلی خودروسازان ایران. بنابراین می تواند یک خودرو تولید کند بنابراین ، تصمیمات ما در مورد نوسازی کاملاً تحت تأثیر استراتژی تولید ایران خودرو است و شاید اگر یک خودروساز دیگر در روند نوسازی وجود داشت ، شرایط متفاوت بود.

محتشم پور با اشاره به افزایش زمان تحویل خودرو گفت: سال گذشته طبق تحویل داده شده در سامانه ملی تعمیرات اتومبیل در مقر حمل و نقل سوخت ، زمان تحویل 15 روز از زمان تحویل خودرو بود. به دلیل مشکلات ذکر شده ، این زمان به بیش از 45 روز رسیده است و اکنون می بینیم که از نظر فروش فوری منتشر شده توسط ایران خودرو ، یک ماه در هنگام عرضه استفاده شده است ، اما اکنون به صورت فصلی توزیع شده است.

وی با رونمایی از م institutionsسسات مالی محدود شهرداری تهران افزود: دولت باید در مدرن سازی موازی با مدیریت شهری و بر اساس الزامات قانونی و در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مطابق با قانون “رفع موانع تولید و هوای پاک” کمک کند. ظرفیت تا به امروز موثر نبوده است.

محتشمی پور افزود: در سال 1994 اعلام شد که براساس ماده 12 قانون رفع موانع ، به دنبال ابلاغ نه ماهه 12 نوع قرارداد از آژانس های بهینه سازی ، می توانیم از اقتصاد سوخت برای نوسازی ناوگان های مبتنی بر گاز و هیبریدی بهره مند شویم. ما در حال سوخت گیری هستیم و از طرف دیگر ، دولت موظف است هزینه های مزایای اصلاحات را طبق یادداشت های 18 و 19 قانون بودجه سال 1999 پرداخت کند که سازمان های شهری و روستایی برای اجرای تبصره 18 تلاش می کنند و متعهد شده اند 70 میلیون تا 10 هزار هزار کمک دولتی برای اصلاح تاکسی های تهران ارائه دهند.

وی درباره چشم انداز اصلاحات در سال جاری گفت: “اگر بودجه اصلاحات ادامه یابد و تشدید شود ، ما همچنان امیدواریم که هدف اصلاحات را در سال 1999 محقق کنیم.”
محتشم پور در مورد تعداد وسایل نقلیه در قطر برای اصلاح ، با تأکید بر اینکه در سال جاری سابقه مشارکت دارندگان تاکسی فرسوده به ثبت رسیده است ، افزود: تاکنون 1000 مالک تاکسی فرسوده درخواست ثبت نام کرده اند.

وی درباره چگونگی اختصاص 1 میلیون پوند برای رانندگان تاکسی فرسوده نیز گفت: ما در تهران با خودروهای فرسوده روبرو هستیم که بسیاری از آنها برای نوسازی به صف شده اند و این وام از طرف مالکان در اولویت ویژه قرار گرفته است مالکیت در سیستم نوسازی در سال 1998 به مالکان ثبت شده داده می شود و براساس تاریخ ثبت نام و مدل خودرو در پذیرش آن اولویت خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا