عمومی

ادعاهایی که دروغ از آب درآمدند

ادعاهایی که دروغ از آب درآمدند

فارغ از بحثی که این روزها در مورد بازیکنان باکیفیت استقلال و پرسپولیس که به اردوی تیم ملی راه نیافتند، می توان به یک ادعای جنجالی که شروع شد بازگردیم. چند ماه پیش و نشان داد که رویداد جنجالی تایم بیشتر یک ترفند رسانه ای یا بلوف طرفداران بوده تا واقعیت.

به گزارش دنیای 77 شرق وی نوشت: چیزی تا شروع جام جهانی 2022 قطر و اولین بازی ایران در این جام که برابر انگلیس است باقی نمانده است، کی روش اردوی تیم ملی را با بازیکنان شاغل در لیگ ایران آغاز کرد و برای اضافه کردن به این اردو لژیونرهای تیم که بار اصلی این تیم هستند منتظر آنها هستند در این میان لیست اولیه بازیکنان تیم ملی دعوت شده به این اردو مطرح شده و هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از عدم حضور برخی بازیکنان خود در این اردو گلایه دارند. لیست نهایی کارلوس کی روش

در مورد استقلال این روزها انتقادات زیادی به دلیل غیبت محمد محبی و صالح حردانی در اردو مطرح است. در جبهه مقابل، بازیکنان پرسپولیس از اینکه دو خرید جدیدشان یعنی دانیال اسماعیلی فر و سعید صادقی مورد هدف کارلوس قرار نگرفتند، ابراز ناراحتی کردند. در مورد دانیال با توجه به آمار ثبت شده او هنوز هم افراد زیادی هستند که می گویند نه تنها حضور در اردو، بلکه حضور در جام جهانی حق این بازیکن است. جدای از این اسامی که این روزها حضور نسبی یک سلبریتی داخلی در فهرست تیم ملی وجود دارد: مهدی قیدی. بازیکنی که با نام مستعار نیمار و گفته می شد آینده فوتبال ایران است، با حضور ناموفقش در فوتبال امارات رفته رفته از خاطره ها محو شد و این روزها هیچکس نمی پرسد که چرا مهدی قیدی جایی در تیم ملی ایران ندارد و حتی دعوتی به تیم ملی ایران ندارد. اردوی تیم ملی.آگاه نیست، حوصله پرسیدن ندارم.

فارغ از بحثی که این روزها در مورد بازیکنان باکیفیت استقلال و پرسپولیس که به اردوی تیم ملی راه نیافتند، می توان به یک ادعای جنجالی که شروع شد بازگردیم. چند ماه پیش و نشان داد که رویداد جنجالی تایم بیشتر یک ترفند رسانه ای یا بلوف طرفداران بوده تا واقعیت. موضوع بحث به طور خاص درباره مهدی قیدی و سعید صادقی است. این دو بازیکن اوایل این فصل به بازیکنان استقلال و پرسپولیس پیوستند و هر دو جایی در اردوی تیم ملی ندارند. موضوع رایج در مورد این دو بازیکن، عدم حضور آنها در تیم ملی نیست، بلکه شایعاتی است که پیشتر مطرح شده بود و مدعی پیوستن این دو به استقلال و پرسپولیس برای بازی در تیم ملی ایران بود.

مهدی قیدی اگرچه کارنامه خوبی در تیم الاهلی نداشت، اما از آنجایی که استقلال به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی بود، سرمایه ارزشمندی برای استقلال بود. الاهلی تصمیم گرفت این بازیکن را در پایان فصل گذشته فوتبال امارات به صورت قرضی به باشگاه دیگری منتقل کند. یک روزنامه ورزشی مدعی شد مهدی و خانواده اش می خواستند برای ادامه فوتبال خود تیمی در امارات یا قطر انتخاب کنند اما این بازیکن توسط چند تن از مسئولان باشگاه استقلال راهی تهران شد. در آن زمان در این زمینه نوشته شده بود: «یکی دو نفر از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال به مهدی قائدی اشاره کردند که از نظر فنی بازگشت او به استقلال و در ماه‌های منتهی به حضور ایران در جام جهانی، انتخاب استقلال برای تضمین حضور قیدی در تیم ملی می تواند کمک کند.»

درست یا نادرست مهدی قائدی برای ادامه فوتبال استقلال را انتخاب کرد و به تهران رفت. بازگشت او به استقلال در این مقطع موفقیت آمیز نبود و جدا از بازی اول مقابل ملوان نتوانست رضایت هواداران تیمش را جلب کند. طبیعتاً وقتی او آماده نیست، حتی اگر مسئولی قول حفظ او را در تیم ملی داده باشد، این بازیکن جایی در لیست نخواهد داشت. البته در آن زمان مربی دیگری هدایت تیم ملی را برعهده داشت و معلوم نیست مهدی قائدی چنین تعهدی داشته یا خیر. در این مرحله با توجه به اتفاقات کنونی مشخص می شود که ادعاهای مطرح شده درباره این بازیکن و وعده های چند نفر از مسئولان باشگاه استقلال به او کذب و غیرقابل باور است.

چنین موضوعی درباره ستاره نقل و انتقالات فوتبال ایران، سعید صادقی نیز مطرح شد. صادقی ستاره فصل گذشته باشگاه گل گهر بود و از او به عنوان موثرترین بازیکن لیگ ایران یاد می شد. تقریبا تمام تیم های ثروتمند لیگ برتر برای سعید صادقی صف آرایی کرده اند. اگرچه در آن زمان گفته می شد این بازیکن از کشورهای حاشیه خلیج فارس، پرتغال و بلژیک پیشنهاد دارد، اما خبر رسید که در سال منتهی به جام جهانی، صادقی نمی خواهد ریسک کند و می خواهد بازی کند. تیمی که در لیگ ایران بازی فیکس را برای او تضمین می کند، باید به میدان برود. اینجا بود که شایعه شد سعید صادقی با مسئولان باشگاه استقلال به توافق رسیده است اما در کمال ناباوری به باشگاه رقیب پرسپولیس پیوست. حضور صادقی در باشگاه پرسپولیس با ادعاهای جنجالی محمد مومنی از اعضای هیئت مدیره استقلال مواجه شد. وی در گفت و گو با یکی از برنامه های تلویزیونی درباره جدایی سعید صادقی از استقلال گفت: به هر طریقی تلاش می کنیم بازیکنان باکیفیتی را جذب کنیم و نواقص پست خود را با بازیکنان ایرانی برطرف کنیم، اگر اینطور نیست باید حتما از بازیکنان خارجی استفاده کنیم، می شود، در ضمن این استقلال، نه در تیم ملی؛ ما برای هیچ کدام از ما سهمیه جام جهانی نداریم یا بگوییم می توانیم یک تیم ملی و یک سهمیه جام جهانی بدهیم، تیم های دیگر باید این تعهد را داده اند.”

مشخصا منظور مومنی باشگاه پرسپولیس بوده است. همین صحبت ها بازتاب زیادی در رسانه ها داشت و مدعی شد باشگاه پرسپولیس با این وعده که صادقی برای حضور در جام جهانی در این باشگاه خواهد بود، تیم سرخ تهرانی را انتخاب کرد. با وجود چنین شایعاتی، سعید صادقی، موثرترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر، امیدوار بود پس از درخشش در پرسپولیس، جایگاه خود را در لیست تیم ملی بازپس گیرد. او در زمان دراگان اسکوچیچ نیز به اردوی تیم ملی دعوت شد اما حضور صادقی در تیم ملی دیری نپایید و پس از آمدن کارلوس کی روش در اردوی اول، سرمربی تیم ملی حاضر شد. این تیم روی نام وینگر پرسپولیس خط قرمز کشید و بازی را متوقف کرد «او سعید صادقی را برای نشان دادن بی میلی به سبک بازی دعوت نکرد و قسمت غالب سرخپوشان پایتخت نتوانست همراه با ملی پوشان به قطر سفر کند. تیم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا