عمومی

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی خراسان جنوبی - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، کاظم خواجی دوشنبه شب در جلسه کوتاه سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اجرای طرح جنبش گلخانه ای خراسان جنوبی 200 میلیارد تومان فرصت کم بهره اختصاص خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به اختصاص 100 میلیارد تومان برای پروژه های صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود: سرمایه گذاران ورودی به استان بابت صنایع تبدیلی و تکمیلی و بدون فرصت محدودیت با اولویت ساخت باربی ، عناب و سردخانه و سایر صنایع وابسته به آنها پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه 50 میلیارد تومان تسهیلات برای درختان سدیم سرو در استان اختصاص داده شده است افزود: از سهمیه سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور ، 20،000،000 هکتار از اراضی استان برای کشت درختان سرو دارویی اختصاص می یابد

به گفته وی ، در همین راستا ، سازمان جنگلها کاشت گونه های مقاوم را در برنامه در مناطق مرزی قرار می دهد.

وزیر جهاد گفت: 100 میلیارد تومان برای گاو و طیور خراسان جنوبی تأمین شده است.

خواجی با اشاره به کمبود منابع آبی در خراسان جنوبی گفت: ما هیچ محدودیتی در اجرای سیستم های آبیاری جدید در استان نداریم و هر تعداد متقاضی تقاضا کنیم هزینه امکانات موجود در این بخش را پرداخت خواهیم کرد.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و استاندار خراسان جنوبی در مورد کانال ها خبر داد و گفت: میزان تخریب کانال ها با برنامه اعتبار لازم و آژانس های بودجه ای پیگیری می شود و سپس با کمک نمایندگان مجلس اطلاع رسانی می شود. طول می کشد

سهمیه 10000 تنی جو برای خراسان جنوبی اختصاص یافته است

وی به اختصاص سهمیه ویژه نهاده های دامی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در فاز اول ده هزار تن جو سهمیه ویژه به خراسان جنوبی اختصاص می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین بخشی از این سهمیه به درخواست استاندار برای تأمین ورودی گاوهای استان به استان اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد باغ های عناب و زرشک در استان به سایر مصوبات سفر اجازه می دهد اضافه کرد: باغ ها باید از نژادهای مختلف و هر گونه بیماری زایی عاری باشند زیرا تعداد باغات کشور بسیار کم است و ایجاد باغات در استان می تواند به توسعه پایدار کمک کند.

خواجی با بیان اینکه سطح زیر کشت درختان کم آب مانند جو ، تب و باجرا در استان افزایش می یابد افزود: سهمیه جذب اعضای هیئت علمی به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در استان افزایش می یابد.

به گفته وی ، در مورد محصولات استراتژیک زرشک ، زعفران و عناب ، باغی از منابع ژنتیکی استان باید آماده نگهداری این محصولات باشد.

تعاونی های روستایی متعهد به خرید باربی در استان هستند

خواجی گفت: تعاونی های روستایی برای تأمین تقاضای بازار مجبور به خرید باربی در استان هستند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: نمایندگان مجلس ، فرمانداران و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسهیلات خرید محصولات زعفران پیگیری می کنند.

وی از راه اندازی آزمایشگاه کشت بافت توسط انستیتوی تحقیقات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: و مهندسی زمین ژوجو در استان با ژئو ماهیت بخش خصوصی مبادله می شود.

خواجی با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در پرورش آبزیان گفت: تفاهم نامه همکاری بین موسسه شیلات خراسان جنوبی برای توسعه آبزی پروری در استان نهایی می شود.

وی با بیان اینکه برنامه ای برای توسعه پرورش آرتمیا و تیلاپیا در خراسان جنوبی وجود دارد ، ادامه داد: در برخی مناطق استان خراسان جنوبی که منابع آب شور وجود دارد ، این مشکل می تواند گام بسیار خوبی باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یک دستگاه خودرو ، دو دستگاه موتورسیکلت و دو استان برای مدیریت جنگل ، مرتع و غرقاب در نظر گرفته می شود ، ادامه داد: قابلیت اطمینان منابع طبیعی استان را 15 درصد افزایش می دهیم.

خواجی یادآور شد: تقویت برنامه کویر از دیگر مصوبات این سفر است و خاطرنشان کرد: موضوع راه ها و مشارکت در توسعه شهری در اراضی باقیمانده در منطقه باغستان از شهر اسلامی فردوس همچنان در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا