استانی

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خسارات‌دیدگان سرمازدگی در یزد

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خسارات‌دیدگان سرمازدگی در یزد

دنیای 77/ یزد مهران فاطمی استاندار یزد پس از آسیب جدی به محصولات کشاورزی استان در اثر بارش برف استان، پیگیری جدی برای جبران خسارت کشاورزان زحمتکش استان انجام داد.

در این راستا استانداری یزد پس از بررسی و ارزیابی میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی در استان، راهکاری مدون و مشخص تهیه و به معاون اول رئیس جمهور ارائه کرد. دستورات لازم را برای پیروی از مخبر و ارائه پیشنهاد داد. در جلسه هیئت دولت برای تصویب صادر شده است.

فاطمی در پی تماس تلفنی با وزیر کشور در جلسه ستاد عملیات پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران استان در پی تلف شدن محصولات باغی ناشی از بارش برف در روزهای اخیر، مطالبات استان را مطرح کرد. سال گذشته و اوایل امسال. وی با استقبال از این پیشنهادات قول پیگیری و تحقق موارد خواسته شده را داد.

اعطای 10000 میلیارد ریال تسهیلات ارزان برای انواع ریسک پذیران به ویژه بارش برف اعم از بازپرداخت وام های بلندمدت، تعلیق مزایای آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه مختلف در بخش کشاورزی به مدت سه سال، تخصیص پنج هزار میلیارد ریال. درخواست کمک رایگان به آسیب دیدگان بر اساس سطح استان و درصد زیان و ارزش محصول و پیگیری حداکثر غرامت توسط صندوق بیمه کشاورزی و پیگیری افزایش و افزایش سهم دولت و میزان غرامت است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا