استانی

آیا واقعا باران موجب تکثیر ویروس کرونا می‌شود؟



آیا واقعاً باران باعث رشد ویروس کرونا می شود؟

باران و رطوبت باعث افزایش تولید مثل، تولید و حتی کرونا نمی شود.


به گفته بورنر؛ مهری نیک بین، متخصص بیماری های عفونی درباره تاثیر باران و رطوبت بر ویروس کرونا می گوید: خانواده بزرگی از ویروس های کرونا که باعث بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی تبدیل می شود. اکثر افراد در مقطعی از زندگی خود به ویروس کرونا مبتلا می شوند، اما شدت علائم معمولاً خفیف تا متوسط ​​است. در بعضی موارد، ویروس اینها می توانند باعث بیماری های دستگاه تنفسی تحتانی مانند ذات الریه و برونشیت شوند.

وی افزود: این ویروس ها همه از بین رفته اند. جهان اینها در بین حیوانات رایج است، اما تعداد کمی از آنها بر انسان تأثیر می گذارد. ویروس کرونا به ندرت می تواند تکامل یابد و می کند حیوانات به انسان منتقل می شود. این در مورد ویروس کرونا است که باعث سندرم تنفسی می شود خاورمیانه (MERS-CoV) و سندرم حاد تنفسی (SARS-CoV) رخ داده اند که هر دو به دلیل علائم شدید خود شناخته شده اند.

نیک بین درباره اثرات باران و رطوبت بر کرونا می گوید: باران و رطوبت تولید مثل، تولید یا فرآیندها را متوقف نمی کند. افزایش دادن ویروس را نمی گیرد. تنها با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه می توان از این امر جلوگیری کرد، زیرا در جاهایی که ازدحام جمعیت زیاد است، شیوع بیماری افزایش می یابد. این نوع بیماری هیچ علامتی ندارد و می تواند به سرعت تکثیر شود.

پیام تمام شد

بیشتر بخوانید:

در سکه

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

دکمه بازگشت به بالا