عمومی

آیا سفیدی موها قابل برگشت است؟

آیا سفیدی موها قابل برگشت است؟

به دلیل از بین رفتن ملانین که نوعی رنگدانه است موهای شما خاکستری یا سفید می شود. هرچه ملانین کمتر باشد ، رنگ مو شما سبک تر خواهد بود. موهای خاکستری دارای حداقل ملانین هستند ، اما موهای سفید ملانین ندارند.

به گزارش دنیای 77 ، عصر ایران “طبیعی است که سطح ملانین با کاهش سن موهای خود را کاهش دهد” در واقع ، تخمین زده می شود که افرادی که موهای خاکستری دارند پس از سن 30 سالگی و با هر دهه گذشت 30 درصد بیشتر از موهای خاکستری دارند. برخی افراد موهای خاکستری و سفید را زود به دلیل شرایط سلامتی و ژنتیکی تجربه می کنند.

در مورد رنگ طبیعی موها بعد از اینکه خاکستری یا سفید شد ، اطلاعات غلط زیادی وجود دارد.

برخی از مواد مغذی و بیماری ها می توانند خاکستر زودرس مو را ایجاد کنند ، اما برگرداندن رنگ طبیعی مو به دلیل ژنتیک یا پیری غیرممکن است.

اگر می خواهید موهای خاکستری خود را کند کنید ، تغییر رژیم فقط می تواند مؤثر باشد که کمبودهای غذایی علت اصلی این بیماری باشد.

چرا با وجود ژنتیک نمی توان رنگ طبیعی مو را ترمیم کرد؟

مو به طور طبیعی سفید است و پس از تولد ملانین مسئولیت رنگ آن است که بر اساس ژنتیک است.

ریزش ملانین در مو بطور طبیعی بخصوص بعد از سن 30 سالگی رخ می دهد. میزان دقیق کاهش طبیعی ریزش مو به ژن های شما بستگی دارد. اگر والدین شما موهای خود را از دست داده اند ، به احتمال زیاد شما همان شرایط را دارید.

اگر رنگ مو با وجود تقاضا و محصولات موجود در بازار ، ژنتیکی باشد امکان پذیر نیست.

هنگامی که فولیکول های مو ملانین را از دست می دهند قادر نیستند به تنهایی آنرا بسازند. با کاهش تولید ملانین ، موهای شما خاکستری می شود و هنگامی که تولید ملانین کاملاً متوقف شود ، موها سفید می شوند.

چه زمانی امکان بازگرداندن رنگ مو وجود دارد؟

سفید کردن زودرس مو (قبل از دهه دوم و سوم زندگی) معمولاً به ارث می رسد. با این حال ، ممکن است که این به دلیل برخی کمبودهای غذایی و بیماریهای زمینه ای باشد. در مورد احتمالات زیر با پزشک خود صحبت کنید.

سوء تغذیه

اگر در یک رژیم متعادل قرار دارید ، کمبودهای غذایی هیچ ارتباطی با سفید کردن مو ندارد.

با این وجود ، اگر رژیم غذایی شما از نظر مواد مغذی خاص کمبود است ، این شرایط می تواند بر تولید ملانین در فولیکول های مو تأثیر بگذارد. کمبود ویتامین B12 به همراه فولات ، مس و آهن یکی از شایع ترین دلایل سفید کننده مو است.

مکمل های غذایی می توانند به کاهش برخی از این کمبودها کمک کنند و می توانید رنگ موهای خود را بعد از چند هفته برگردانید. قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید. آزمایش خون می تواند به شما سوء تغذیه دهد یا خیر.

مصرف مکمل ها برای ترمیم رنگ طبیعی موهای شما مؤثر نخواهد بود مگر اینکه کمبود غذایی داشته باشید.

بیماری پس زمینه

سفید کردن زودرس رنگ مو ممکن است با شرایط بهداشتی خاصی مرتبط با موارد زیر باشد:

– پیس یا واتیلیگو

– بیماری تیرویید

– طاسی منطقه ای یا آلوپسی آراتا

نوسانات هورمون نیز می تواند در سفید کردن موها نقش داشته باشد. از لحاظ تئوریک ، مدیریت این شرایط می تواند به بازگرداندن ملانین و رنگ طبیعی مو به مرور زمان کمک کند.

تصورات غلط در مورد بازیابی رنگ مو

رنگ موهای خاکستری فرایندی طبیعی است که در اثر پیری ، عوامل ژنتیکی ، کمبودهای تغذیه ای و بیماری ها تحت تأثیر قرار می گیرد. با این وجود ادعاهایی در مورد داروهای طبیعی و محصولات موجود برای ترمیم رنگ طبیعی مو پس از سفید شدن وجود دارد.

تکمیل رنگ مو

با توجه به نقش برخی مواد مغذی در تولید ملانین ، برخی از مکمل های موجود در بازار برای تقویت رنگ مو پس از سفید شدن وجود دارد. مواد مغذی رایج در این مکمل ها شامل بیوتین ، روی ، سلنیوم ، ویتامین B12 و ویتامین D3 است.

با این حال ، همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، اگر رنگ مو به دلیل کمبود مواد غذایی سفید شود ، مصرف این مکمل ها ممکن است به بازگرداندن تولید ملانین و بازگرداندن رنگ طبیعی مو کمک کند و ممکن است در موارد دیگر مؤثر نباشد.

ماسک مو

انواع مختلفی از دستور العمل های ماسک موی دست ساز برای بازیابی رنگ طبیعی مو وجود دارد. مواد اصلی موجود در این دستور العمل ها شامل روغن نارگیل ، آب لیمو و روغنهای اساسی است. همه با کاهش التهاب پوست سر و افزایش آنتی اکسیدان ها همراه هستند.

در حالی که استفاده از این ماسک های مو می تواند موها را نرم و براق کند ، بعید به نظر می رسد که آنها باعث افزایش تولید ملانین شوند.

پوست سیب زمینی

استفاده از پوست سیب زمینی چیز دیگری است که برخی افراد برای ترمیم رنگ طبیعی مو توصیه می کنند. آنها بر این باورند که نشاسته های طبیعی موجود در پوست سیب زمینی به تیره تر شدن رنگ مو به مرور زمان کمک می کنند.

این روش نه تنها فاقد پشتوانه علمی است ، بلکه به نظر نمی رسد استفاده از این روش تأثیر خاصی نداشته باشد.

چگونه ظاهر رشته های مو خاکستری و سفید را به تعویق بیندازیم؟

هیچ روش خاصی برای جلوگیری از سفید شدن موها به جز سوء تغذیه یا بیماری وجود ندارد. با این وجود ، می توان چند روش درمانی را برای کند کردن ظاهر موهای سفید در نظر گرفت ، از جمله موارد زیر:

مدیریت استرس به دلیل هورمونهای استرس می تواند در تولید ملانین در فولیکول های مو اختلال ایجاد کند.

ترک ترک سیگار دشوار است اما پزشک می تواند برنامه موثری را برای شما فراهم کند

– وزن سالم خود را حفظ کنید

– قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و آلاینده ها را کاهش دهید

– با استفاده از کلاه و روسری از موهای خود در برابر آفتاب محافظت کنید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا