اقتصادی

آغاز مذاکرات سرمایه‌گذاری کریدور شمال به جنوب/ راه آهن اینچه‌برون-شاهرود-طبس اجرایی می شود

آغاز مذاکرات سرمایه‌گذاری کریدور شمال به جنوب/ راه آهن اینچه‌برون-شاهرود-طبس اجرایی می شود

دنیای 77/ گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از آغاز مذاکره با سرمایه گذاران برای اجرای پروژه راه آهن شمال به جنوب از برون تا شاهرود و طبس خبر داد.

سید محمد دهنوی در جلسه اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان و شرکت های تابعه، با اشاره به اینکه توسعه گلستان نیازمند یکسری عناصر اساسی است که رکن مهم آن اداره کل است، اظهار داشت: توسعه گلستان نیازمند چند عنصر اساسی است. صنعت، معدن و تجارت و زیرمجموعه های آن افزود: اگر می خواهیم وضعیت کشور را به جلو ببریم باید برنامه تحولی داشته باشیم زیرا شرایط فعلی رضایت ما را نمی دهد و تلاش باید گسترده و فراگیرتر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به اینکه نگاه تحول و پیشرفت باید دانش بنیان و فناورانه باشد، افزود: باید به سمت مو بدویم.

وی افزود: در تجارت جهانی امروز تجارت و اقتصاد مردمی یک اصل مهم و کاربردی است که هر کشوری اگر بخواهد پیشرفت کند باید به این سیاست مهم عملیاتی دست یابد.

دهنوی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به هدف متعالی باید برنامه داشته باشیم و با برنامه پیش برویم، ادامه داد: باید بدانیم الان کجا هستیم و به کدام سمت می خواهیم برسیم.

دهنوی تاکید کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی برنامه ششم توسعه این است که خود ما متعهد به اجرای برنامه نیستیم چرا که برنامه ششم توسعه برنامه بسیار خوبی برای توسعه کشور بوده است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت ها برای توسعه صنعت و تولید در کشور گفت: مردم، اگر متعهد باشیم، می توانیم تغییر کنیم.»

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به استفاده از فناوری های نوین، استفاده از نیروی انسانی و تمرکز بر علم و دانش روز، راه مهمی برای دستیابی به تحول امروز است، افزود: استان گلستان عقب ماندگی زیادی دارد. ، باید از دانش روز، انرژی جوانی و تجربه انرژی متعهد استفاده کنیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای احداث راه آهن اینچه برون، شاهرود، طبس، تاکید کرد: مذاکرات با سرمایه گذاران در حال انجام است و البته اجرای این راه آهن تحول بزرگی در تجارت و اقتصاد استان ایجاد می کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا