عمومی

آخرین خبرها از چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت/افتتاح پروژه تا پایان سال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه پرادش: اجرای پروژه چهار خط خرم آباد – فلات کوهستانی از سال 83 با برآورد 70 میلیارد تومان آغاز شد و قرار بود در سال 90 تکمیل شود. سال 90 تمام شد و نزدیک به 10 سال از قول مسولان برای بازگشایی می گذرد، هنوز راه برای تحویل قربانیان مانده است.

جاده فلات کوهستانی – خرم آباد تنها راه ارتباط نزدیک است فلات کوهستانی آن را به مرکز استان می رساند، اما این جاده همچنان مانند سال های گذشته ایمنی را برای عابران پیاده خود به ارمغان نمی آورد و از قربانی کردن آنها بر پشت باریک خود کوتاهی نکرده است.

خرم آباد -

مردم این دو شهر منتظر تلاش مسئولان ذیربط و احتمالا تسریع در عملیات چهار هستند. خط با انجام این کار، روند مرگ و میر و کاهش تصادفات در این محور.

برای تکمیل این پروژه 200 میلیارد دلار نیاز است

رضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان در بازدید از پروژه راهسازی گفت: حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه انجام شده است.

وی گفت: هنوز در برخی از قسمت های پروژه مشکلاتی وجود دارد که یکی از آنها خروجی خرم آباد است. فلات کوهستانی به گفته پیمانکار این قطعه تا پایان ماه جاری تعمیر می شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: تاکنون چهار پروژه اجرا شده است. خط خرم آباد- فلات کوهستانی356 میلیارد تن بدهی ایجاد شده است.

دالوند افزود: بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان برای تکمیل این پروژه حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

چهار خطه خرم آباد - کوهدشت در انتظار تکمیل است

وی در ادامه سخنان خود این پروژه را در مصوبه سفر رئیس جمهور به لرستان قرار داد و گفت: در این راستا اعتبار خوبی برای پروژه در نظر گرفته شده است و امیدواریم این پروژه قبل از اتمام به مرحله افتتاح برسد. امسال.

وی قول داد این پروژه را تا پایان سال جاری راه اندازی کند

این سخنان در زمان نمایندگی حجت الاسلام محمدرضا مطرح شد فلات کوهستانی و اتاق شکن وی در سخنان پایانی خود درباره این پروژه در مجلس گفت: حدود پنج کیلومتر از محور فلات کوهستانی – خرم آباد می ماند.

وی گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان اختصاص 100 میلیارد تومان برای تکمیل بود. چهار خط فلات کوهستانی – اینجا خرم آباد است، امسال و در فاز اول با مشورت سازمان برنامه و بودجه توانستیم 20 میلیارد تومان از این مبلغ را جذب کنیم.

چهار خطه خرم آباد - کوهدشت در انتظار تکمیل است

به گفته این سازمان، پیمانکاران به زودی در بخش باقی مانده این جاده کار خواهند کرد. فلات کوهستانی خرم آباد شروع به کار می کند، گفت: امیدواریم بتوانیم مابقی اعتبار این محور را جذب کنیم تا جاده کوهدشت – خرم آباد در سال 1401 راه اندازی شود.

بر اساس این گزارش، نبود چهار نفر منجر به تصادفات ناگوار در جاده های لرستان شده است. خط توسعه و تعریض آنها موضوعی است که بارها مورد انتقاد افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفته و مسئولان به طور جدی خواستار تکمیل این پروژه راهسازی شده اند.

دکمه بازگشت به بالا