حوادث و رویداد

آتش‌سوزی ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر/خروج ۶۰ نفر از ساختمان

آتش‌سوزی ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر/خروج ۶۰ نفر از ساختمان

سخنگوی سازمان آتش نشانی امروز در تشریح حادثه آتش سوزی در شهرک ولیسر گفت: در پی وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی و بدون تلفات جانی و خسارتی، 60 نفر از محل آتش سوزی خارج شدند.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با دنیای 77. وی درباره آتش سوزی امروز در شهرستان ولیعسر گفت: امروز جمعه ساعت 14 حادثه آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهر ولیعسر در جاده بافان به سامانه 125 آتش نشانی اعلام شد. در ادامه ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه دو نردبان و یک دستگاه آسانسور و یک دستگاه خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل اعزام شدند. علاوه بر این عوامل ستاد بحران شهرداری و منطقه نیز در صحنه حضور داشتند.

وی ادامه داد: محل آتش سوزی یک مجتمع مسکونی پنج طبقه با دو بلوک بود. این دو بلوک در مجموع دارای 70 واحد بود که از طریق راهروها و پارکینگ ها به یکدیگر متصل می شدند. در طبقه منفی دو پارکینگ حدود 12 خودرو و موتور سیکلت و در راهرو وسایل اضافی مانند قوطی، بشکه، کرکره و کمد وجود داشت.

ملکی افزود: یک دستگاه تیبا، یک دستگاه مزدا 3 و دو دستگاه پراید به طور کامل در آتش سوختند و یک یا دو خودرو نیز دچار آسیب جزئی شدند.

وی گفت: شدت گرما به حدی بود که سقف و گچ از بین رفت. همچنین دود به طبقات بالا رفت و مردم را به دام انداخت. آتش نشانان با نردبان های هیدرولیک و تشک های نجات عملیات خود را آغاز و در مجموع 60 نفر را از محل حادثه خارج کردند. چند نفر هم از ساختمان خارج شدند و دو سه نفر از طبقه اول روی تشک نجات پریدند. حدود 15 نفر با استفاده از نردبان های هیدرولیک از پشت بام ساختمان بیرون آمدند.

ملکی افزود: خوشبختانه مصدوم و تلفات جانی نداریم. آتش نشانان به موقع در محل حاضر شدند و آتش را خاموش و از سرایت آن به سایر خودروها و طبقات بالا جلوگیری کردند.

وی گفت: آتش نشانان در حال حاضر در حال انجام اقدامات ایمنی، دودزدایی و لکه گیری در محل حادثه هستند و کارشناسان برای بررسی علت حادثه در محل هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا